Jump to content

Kan "Hugos" erstatte polering?

Lazyjack

Recommended Posts

Personlig synes jeg Hugos er litt for grov, og jeg ville brukt den med varsomhet. Har selv «pusset» meg gjennom gelcoat med den en gang, men da visste jeg riktignok ikke bedre, og gikk hardt til verks. Jeg ville hvertfall ikke brukt den med maskin, og ellers bare forbeholdt vanskelige flekker evt gulnede områder. 

Men som sagt, jeg er et slags brendt barn ift. akkurat det produktet:smiley:

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Ser ut som Hugo har fornyet seg!

Rensepasta

Et meget kraftig rensemiddel i pastaform.

Ny formel! 
Kornete stearinvoks som er brukt tidligere, er nå byttet ut med en flytende ekspressvoks som inneholder carnauba, og Hugos er nå en helt fin og ren såpe. Det er helt klart mange fordeler med den nye voksen, og den gir et mye bedre resultat. Overflaten blir mye bedre vokset, og det blir en renere og finere glans. Den gode gamle vaske-effekten funker like bra.

Fjerner gammel diseleksos, sot, fett, olje, rust, irrdannelser og rustvann på glassfiber. Selv vinylfendere og gummilister blir som nye. Brukes også på rustfritt stål.

Bruksområder:

Båtvask
Hugos er spesielt godt egnet til plastbåter. Til plastbåter og lister brukes Hugos direkte på en fuktig klut. Renser og etterlater beskyttende vokshinne.

Vel, tviler ikke på at hugos renser mye, og nå har de til og med voks i ser det ut som. Men, Jeg frykter at det kan være for grovkornet for at det kan erstatte alminnelig  polering. Jeg er ikke spesialist på gelcoat-behandling, men har en som sagt en erfaring med at dette stoffet potensielt kan slipe mye av den tynne gelcoaten. 

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...