Jump to content

Vil kjølen på alubåten ødelegge kjølrullene på båthengeren?

Streamer

Recommended Posts

Jeg er førstegangskjøper av båt og har akkurat kjøpt en ny Silver Wolf Br 510 med 60 hk honda:)

Båten blir levert om to uker og jeg skal kjøpe meg en bremset henger. Totalvekt på båt og motor er 660kg. Har ikke båtplass så skal ha båten på denne hengeren i båthavna når den ikke brukes. Vil også bli noen kjøreturer for å sjøsette båten andre steder.

Synes Respo 1000p virker som en bra henger til mitt bruk, men ble advart av forhandler om at kjølen på alubåt vil ødelegge kjølrullene etter litt tid. Ble i stedet anbefalt å kjøpe en Respo muliroller som ikke har kjølruller, og koster 10.000,- mer. Har noen andre erfaring med dette?

Vil en henger med kjølruller tåle min båt?

Gratulerer med ny båt. 

Har vanskelig for å se for meg at kjølen skal ødelegge rullene, om ikke kjølen på akkurat denne båten er sylskarp. Du får uansett kjøpt mange ruller for 10 000 kr... 

Jeg driver ett lite båtlager, og har dratt opp mange båter på mange forskjellige hengere. Og har vel kanskje bytta kjølrulle en gang på hengeren som er mest i bruk. Har dog ingen erfaring med Respo. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...