Streamer Startet 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2019 Jeg er førstegangskjøper av båt og har akkurat kjøpt en ny Silver Wolf Br 510 med 60 hk honda:) Båten blir levert om to uker og jeg skal kjøpe meg en bremset henger. Totalvekt på båt og motor er 660kg. Har ikke båtplass så skal ha båten på denne hengeren i båthavna når den ikke brukes. Vil også bli noen kjøreturer for å sjøsette båten andre steder. Synes Respo 1000p virker som en bra henger til mitt bruk, men ble advart av forhandler om at kjølen på alubåt vil ødelegge kjølrullene etter litt tid. Ble i stedet anbefalt å kjøpe en Respo muliroller som ikke har kjølruller, og koster 10.000,- mer. Har noen andre erfaring med dette? Vil en henger med kjølruller tåle min båt? Sitér dette innlegget Link to post
Ruffen54 Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Gratulerer med ny båt. Har vanskelig for å se for meg at kjølen skal ødelegge rullene, om ikke kjølen på akkurat denne båten er sylskarp. Du får uansett kjøpt mange ruller for 10 000 kr... Jeg driver ett lite båtlager, og har dratt opp mange båter på mange forskjellige hengere. Og har vel kanskje bytta kjølrulle en gang på hengeren som er mest i bruk. Har dog ingen erfaring med Respo. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Kjølruller slites over tid og og et rullesystem uten er bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Du kan kjøpe 50 stk. av de dyreste (største), og 240 stk. av de rimeligste (minste) kjølrullene på Biltema for kr 10.000,- Sitér dette innlegget Link to post
Streamer Svart 21.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Takk for gode svar:) Noen som har erfaring med akkurat denne hengeren? Respo 1000p? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 21.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2019 Har en litt eldre og litt større utgave (HSS) med en Nordkapp 550, jeg må si jeg synes den funker bra! Å kunne stå på skjermene er gull verdt.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.