Jump to content

Edit History

KongKing

KongKing

Å kjøpe noe så gammelt er jo et sjansespill, men jeg vil ikke svartmale det helt. 

Jeg kjøpe i 2006 en Nidelv 24 snekke med en VP17C fra 1981. Hadde den i 6-7 år før det oppstod et problem. Fikset greit på verksted for 6-7000 kr. Et par år etter var det et par andre deler som måtte byttes - kostet 2-3 tusen.

Så det er ikke ensbetydende med plunder og heft å kjøpe noe gammelt, men litt på reservekontown kan jo være greit... Men om du kjøper en med motor som er 10-12 år gammel så kan det jo skje noe med denne også. Hvordan vedlikeholdet har vært er viktig, men det er jo ikke så greit å vite dette når man kjøper brukt.

I prisklassen du snakker om så er det jo ikke enorme summer det er snakk om, så jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe en gammel båt/motor - du får jo mye for penga ??

kk

KongKing

KongKing

Å kjøpe noe så gammelt er jo et sjansespill, men jeg vil ikke svartmale det helt. 

Jeg kjøpe i 2016 en Nidelv 24 snekke med en VP17C fra 1981. Hadde den i 6-7 år før det oppstod et problem. Fikset greit på verksted for 6-7000 kr. Et par år etter var det et par andre deler som måtte byttes - kostet 2-3 tusen.

Så det er ikke ensbetydende med plunder og heft å kjøpe noe gammelt. Men om du kjøper en med motor som er 10-12 år gammel så kan det jo skje noe med denne også.

I prisklassen du snakker om så er det jo ikke enorme summer det er snakk om, så jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe en gammel båt/motor - du får jo mye for penga ??

kk

• Create New...