Jump to content

Båtmotor som passer til ultraflex styrekabel

M22NO

Recommended Posts

Hei.

Jeg har kjøpt meg en viking 440 aluminiums båt med styrekonsol fra kimple:

http://www.xn--aluminiumsbt-3cb.no/modeller/viking-440-med-styrekonsol/

Jeg kjøpte den uten motor.

Nå skal jeg kjøpe brukt motor og lurer derfor på hvilken båtmotor som er kompatibel med ultraflex styrekabel som er montert i båten.

Det var ikke noe særlig detaljerte bilder av kabelen på nettsiden eller spesifikasjoner som produkt nummer osv.

Jeg ser for meg noe mellom 5-10 HK.

Forslag?

Hei og velkommen til forumet.

Dersom du skal ha en motor som kan monteres direkte på en ultraflex styrekabel, identisk med den som er på bildet du linker til så må motoren du kjøper ha styrerør. De minste motorene har ikke det. eldre motorer har det heller ikke  på 9.9 hester...

Om du er i tvil om hva styrerør er så se på bildet du linker til; det er det røret på motoren som styrekabelen går inn i. Det kan være dekket med plastplugger i begge ender. 

Husk også å sjekke hvilken stammelengde din båt skal ha og kjøp motor deretter....

Generelt må jeg si at det er første gang jeg er borte i at en kjøper motor etter kabel og ikke omvendt.

dieselfan skrev for 14 timer siden:

Dersom du skal ha en motor som kan monteres direkte på en ultraflex styrekabel, identisk med den som er på bildet du linker til så må motoren du kjøper ha styrerør. De minste motorene har ikke det. eldre motorer har det heller ikke  på 9.9 hester...

det fins slike rør som monteres fast i båten og ikke på motoren. Og så må motoren ha en festebrakett for en lenkearm som sitter mellom motor og enden på styrekabelen 

https://www.bestmarin.no/produkter/styring-og-kontrollutstyr/mekaniske-styringer/brakett-og-roer-s39-pH1002039

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...