MorganX Startet 24.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2019 Hei, skal montere en garmin 722 kartplotter til nmea 2000 netverk. Det jeg lurte på om jeg må ha både strøm til plotteren fra batteriet og i tillegg koble nmea 2000 til batteriet, eller holder det med at jeg kobler nmea 2000 nettverket til batteriet og bruker kun en backbone kabel mellom kartplotteren og nmea 2000 netverket? Sitér dette innlegget Link to post
MarkusP Svart 24.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2019 (redigert) Jeg stilte eksakt samme spørsmål til en hos Garmin tidligere i dag. Fikk da beskjed om at du må ha strøm til både plotter og til nmea 2000 nettverk. Ble forklart at nmea kun er designet til å føre strøm til lavtkonsumerende enheter (antenner, sensorer osv). Selve plotteren vil derfor ikke hente strøm fra nettverket og må ha egen strømtilkobling. Stilte og spørsmålet om hvorvidt plotteren kan gi strøm til nettverket, det kan den heller ikke. Med andre ord kun dataoverføring mellom nettverk og plotter. Jeg har en Garmin 1222, men går ut ifra at det er samme prinsipper for alle. Redigert 24.Mai.2019 av MarkusP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 24.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2019 Takker for oppklarende svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.