Kjettingkasse Startet 25.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2019 (redigert) God morgen. Jeg har en 8 fots gummibåt festet i snap daviter bak på min båt. Etter et par punkteringer av gummibåten i fjor har jeg mest lyst til å bytte den ut med en vanlig jolle type With eller noe slikt på 8-9 fot. Kan man fortsatt bruke snap davit på noen måte? Med andre fester i jolla regner jeg med i tilfelle? Mine ser omtrent slik ut: Redigert 25.Mai.2019 av Kjettingkasse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2019 Sjølvsagt. Iallefall teoretisk. Vist glassfiberjolla har vekt som passer badeplattform. Sveise om festene/montere på plater, doblingsplater eller stooore skiver innvendig, gjennomgåande bolter. Største utfordringen blir kanskje at ei jolle er høgare en ein gummibåt, så det blir litt arbeid å tilpasse hurtigfester, enten på plattform eller båt, for høydeforskjell, og det kan fort bli stygge lange/høge (farlige om du sklir og faller?) fester av det. Om høydeforskjellen er moderat så kan du kanskje tråkke jolla ned i festene uten å bygge for mykje om. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Kjettingkasse Svart 25.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2019 Takk for svar Mulig jeg dropper projektet. Eller kjøper ordentlige daviter. Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 25.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2019 Kun et kjapt søk på google.... http://www.tender.no/snap-daviter.htm Her finnes et bredt utvalg av fester til forskjellige båter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.