Jump to content

Edit History

abbor

abbor

Zeus3 har dobbelt så mye RAM som Zueus2 12" og 4x så mye som de to mindre utgavene av Zeus2 så mangel på minne er ikke problemet. Alle størrelser av Zeus3 har dual core prosessor, sannsynligvis med noe mer ytelse enn dual core som er brukt i Zeus2 12".

 

Navico kartplotterene kan være følsomme for problemer med kartbrikker. Har ikke erfart det selv, men har sett flere rapporter om dette på THT forument i USA. Siden oppførselen endres ved å fjerne kartområder er dette en sannsynlig årsak. Løses ved å oppdatere kartbrikke, eller ved å få byttet brikka. (Noen ganger er det datene som er problemet, ande ganger brikka. Tyder på at det er data som er mulig problem med din brikke)

 

Tidligerte var det anbefalt å kjøre full HW reset etter hver softwareoppdatering, dette er ikke nødvendig lenger men det bør alltid kjøres hvis en har uforstålige problemer. Backup waypoints og ruter og andre brukerdata. Start med enheten av, trykk inn og hold inne de to knappene under vriknappen (v og x). Trykk og slipp Power. Etter 4-5s når enhetern piper slipper du de to andre knappene. Ved vellykket reset så kommer menyen for å velge språk opp.

 

 

 

Skjermen på Zeus3 og NSS Evo3 har samme lystyrke som de to foregående generasjoner, 1200 Nits. Det er ikke dette som er nytt, men at de er de første plotterne til å bruke IPS panel. Med IPS panel så blir ikek skjermen mørk med polariserte solbriller uansett hvordan brillene orienteres, IPS gir også en mye vidre innsysnsvinkel i alle retninger enn ande paneler.

 

Jeg har et stort system med to NSS12 Evo3, HDS-7 Carbon, dual range radar, 3 eksterne ekkoloddmoduler (I tillegg til de tre interne), WiFi-1, AIS transponder, VHF med AIS, satelittkompass, autopilot, motor interface ++. Jeg har aldri opplevd frys eller lag. 

 

 

Det er på fullskjerm radar en får opp detaljert AIS informasjon.

 

Jeg bruker kursvektorer med 10 min lengde på egen båt og andre båter. Dette er måten jeg utnytter både AIS og MARPA data på. Er spissen på min og en annen båts vektor i nørheten av hverandre så har vi 10 min på å gjøre noe.

 

Slik så det ut på radarskjermen da jeg var på trollingfiske i Østersjøen for noen uker siden, mange trollingbåter, noen med AIS, og noe komersiell trafikk. Vil se likt ut på kartskjerm, men foretrekker å bruke radarskjeremen da det er mindre forstyrrende elementer der. 

 

 

 

 

 

 

image003.jpg

abbor

abbor

Zeus3 har dobbelt så mye RAM som Zueus2 12" og 4x så mye som de to mindre utgavene av Zeus2 så mangel på minne er ikke problemet. Alle størrelser av Zeus3 har dual core prosessor, sannsynligvis med noe mer ytelse enn dual core som er brukt i Zeus2 12".

 

Navico kartplotterene kan være følsomme for problemer med kartbrikker. Har ikke erfart det selv, men har sett flere rapporter om dette på THT forument i USA. Siden oppførselen endres ved å fjerne kartområder er dette en sannsynlig årsak. Løses ved å oppdatere kartbrikke, eller ved å få byttet brikka. (Noen ganger er det datene som er problemet, ande ganger brikka. Tyder på at det er data som er mulig problem med din brikke)

 

Tidligerte var det anbefalt å kjøre full HW reset etter hver softwareoppdatering, dette er ikke nødvendig lenger men det bør alltid kjøres hvis en har uforstålige problemer. Backup waypoints og ruter og andre brukerdata. Start med enheten av, trykk inn og hold inne de to knappene under vriknappen (v og x). Trykk og slipp Power. Etter 4-5s når enhetern piper slipper du de to andre knappene. Ved vellykket reset så kommer menyen for å velge språk opp.

 

 

 

Skjermen på Zeus3 og NSS Evo3 har samme lystyrke som de to foregående generasjoner, 1200 Nits. Det er ikke dette som er nytt, men at de er de første plotterne til å bruke IPS panel. Med IPS panel så blir ikek skjermen mørk med polariserte solbriller uansett hvordan brillene orienteres, IPS gir også en mye vidre innsysnsvinkel i alle retninger enn ande paneler.

 

Jeg har et stort system med to NSS12 Evo3, HDS-7 Carbon, dual range radar, 3 eksterne ekkoloddmoduler (I tillegg til de tre interne), WiFi-1, AIS transponder, VHF med AIS, satelittkompass, autopilot, motor interface ++. Jeg har aldri opplevd frys eller lag. 

 

 

Det er på fullskjerm kart en får opp detaljert AIS informasjon.

 

Jeg bruker kursvektorer med 10 min lengde på egen båt og andre båter. Dette er måten jeg utnytter både AIS og MARPA data på. Er spissen på min og en annen båts vektor i nørheten av hverandre så har vi 10 min på å gjøre noe.

 

Slik så det ut på radarskjermen da jeg var på trollingfiske i Østersjøen for noen uker siden, mange trollingbåter, noen med AIS, og noe komersiell trafikk. Vil se likt ut på kartskjerm, men foretrekker å bruke radarskjeremen da det er mindre forstyrrende elementer der. 

 

 

 

 

 

 

image003.jpg

abbor

abbor

Zeus3 har dobbelt så mye RAM som Zueus2 12" og 4x så mye som de to mindre utgavene av Zeus2 så mangel på minne er ikke problemet. Alle størrelser av Zeus3 har dual core prosessor, sannsynligvis med noe mer ytelse enn dual core som er brukt i Zeus2 12".

 

Navico kartplotterene kan være følsomme for problemer med kartbrikker. Har ikke erfart det selv, men har sett flere rapporter om dette på THT forument i USA. Siden oppførselen endres ved å fjerne kartområder er dette en sannsynlig årsak. Løses ved å oppdatere kartbrikke, eller ved å få byttet brikka. (Noen ganger er det datene som er problemet, ande ganger brikka. Tyder på at det er data som er mulig problem med din brikke)

 

Tidligerte var det anbefalt å kjøre full HW reset etter hver softwareoppdatering, dette er ikke nødvendig lenger men det bør alltid kjøres hvis en har uforstålige problemer. Backup waypoints og ruter og andre brukerdata. Start med enheten av, trykk inn og hold inne de to knappene under vriknappen (v og x). Trykk og slipp Power. Etter 4-5s når enhetern piper slipper du de to andre knappene. Ved vellykket reset så kommer menyen for å velge språk opp.

 

 

 

Skjermen på Zeus3 og NSS Evo3 har samme lystyrke som de to foregående generasjoner, 1200 Nits. Det er ikke dette som er nytt, men at de er de første plotterne til å bruke IPS panel. Med IPS panel så blir ikek skjermen mørk med polariserte solbriller uansett hvordan brillene orienteres, IPS gir også en mye vidre innsysnsvinkel i alle retninger enn ande paneler.

 

Jeg har et stort system med to NSS12 Evo3, HDS-7 Carbon, dual range radar, 3 eksterne ekkoloddmoduler (I tillegg til de tre interne), WiFi-1, AIS transponder, VHF med AIS, satelittkompass, autopilot, motor interface ++. Jeg har aldri opplevd frys eller lag. 

 

 

Det er på fullskjerm kart en får opp detaljert AIS informasjon.

 

Jeg bruker kursvektorer med 10 min lengde på egen båt og andre båter. Dette er måten jeg utnytter både AIS og MARPA data på. Er spissen på min og en annen båts vektor i nørheten av hverandre så har vi 10 min på å gjøre noe.

 

Slik så det ut på radarskjermen da jeg var på trollingfiske i Østersjøen for noen uker siden, mange trollingbåter, noen med AIS, og noe komersiell trafikk. 

 

 

 

 

 

 

image003.jpg

abbor

abbor

Zeus3 har dobbelt så mye RAM som Zueus2 12" opg 4x så mye som de to mindre utgavene av Zeus2 så mangel på minne er ikke problemet. Alle størrelser av Zeus3 har dual core prosessor, sannsynligvis med noe mer ytelse enn dual core som er brukt i Zeus2 12".

 

Navico kartplotterene kan være følsomme for problemer med kartbrikker. Har ikke erfart det selv, men har sett flere rapporter om dette på THT forument i USA. Siden oppførselen endres ved å fjerne kartområder er dette en sannsynlig årsak. Løses ved å oppdatere kartbrikke, eller ved å få byttet brikka. (Noen ganger er det datene som er problemet, ande ganger brikka. Tyder på at det er data som er mulig problem med din brikke)

 

Tidligerte var det anbefalt å kjøre full HW reset etter hver softwareoppdatering, dette er ikke nødvendig lenger men det bør alltid kjøres hvis en har uforstålige problemer. Backup waypoints og ruter og andre brukerdata. Start med enheten av, trykk inn og hold inne de to knappene under vriknappen (v og x). Trykk og slipp Power. Etter 4-5s når enhetern piper slipper du de to andre knappene. Ved vellykket reset så kommer menyen for å velge språk opp.

 

 

 

Skjermen på Zeus3 og NSS Evo3 har samme lystyrke som de to foregående generasjoner, 1200 Nits. Det er ikke dette som er nytt, men at de er de første plotterne til å bruke IPS panel. Med IPS panel så blir ikek skjermen mørk med polariserte solbriller uansett hvordan brillene orienteres, IPS gir også en mye vidre innsysnsvinkel i alle retninger enn ande paneler.

 

Jeg har et stort system med to NSS12 Evo3, HDS-7 Carbon, dual range radar, 3 eksterne ekkoloddmoduler (I tillegg til de tre interne), WiFi-1, AIS transponder, VHF med AIS, satelittkompass, autopilot, motor interface ++. Jeg har aldri opplevd frys eller lag. 

 

 

Det er på fullskjerm kart en får opp detaljert AIS informasjon.

 

Jeg bruker kursvektorer med 10 min lengde på egen båt og andre båter. Dette er måten jeg utnytter både AIS og MARPA data på. Er spissen på min og en annen båts vektor i nørheten av hverandre så har vi 10 min på å gjøre noe.

 

Slik så det ut på radarskjermen da jeg var på trollingfiske i Østersjøen for noen uker siden, mange trollingbåter, noen med AIS, og noe komersiell trafikk. 

 

 

 

 

 

image003.jpg

image003.jpg

abbor

abbor

Zeus3 har dobbelt så mye RAM som Zueus2 12" opg 4x så mye som de to mindre utgavene av Zeus2 så mangel på minne er ikke problemet. Alle størrelser av Zeus3 har dual core prosessor, sannsynligvis med noe mer ytelse enn dual core som er brukt i Zeus2 12".

 

Navico kartplotterene kan være følsomme for problemer med kartbrikker. Har ikke erfart det selv, men har sett flere rapporter om dette på THT forument i USA. Siden oppførselen endres ved å fjerne kartområder er dette en sannsynlig årsak. Løses ved å oppdatere kartbrikke, eller ved å få byttet brikka. (Noen ganger er det datene som er problemet, ande ganger brikka. Tyder på at det er data som er mulig problem med din brikke)

 

Tidligerte var det anbefalt å kjøre full HW reset etter hver softwareoppdatering, dette er ikke nødvendig lenger men det bør alltid kjøres hvis en har uforstålige problemer. Backup waypoints og ruter og andre brukerdata. Start med enheten av, trykk inn og hold inne de to knappene under vriknappen (v og x). Trykk og slipp Power. Etter 4-5s når enhetern piper slipper du de to andre knappene. Ved vellykket reset så kommer menyen for å velge språk opp.

 

 

 

Skjermen på Zeus3 og NSS Evo3 har samme lystyrke som de to foregående generasjoner, 1200 Nits. Det er ikke dette som er nytt, men at de er de første plotterne til å bruke IPS panel. Med IPS panel så blir ikek skjermen mørk med polariserte solbriller uansett hvordan brillene orienteres, IPS gir også en mye vidre innsysnsvinkel i alle retninger enn ande paneler.

 

Jeg har et stort system med to NSS12 Evo3, HDS-7 Carbon, dual range radar, 3 eksterne ekkoloddmoduler (I tillegg til de tre interne), WiFi-1, AIS transponder, VHF med AIS, satelittkompass, autopilot, motor interface ++. Jeg har aldri opplevd frys eller lag. 

 

 

Det er på fullskjerm kart en får opp detaljert AIS informasjon.

 

Jeg bruker kursvektorer med 10 min lengde på egen båt og andre båter. Dette er måten jeg utnytter både AIS og MARPA data på. Er spissen på min og en annen båts vektor i nørheten av hverandre så har vi 10 min på å gjøre noe.

 

Slik så det ut på radarskjermen da jeg var på trollingfiske i Østersjøen for noen uker siden, mange trollingbåter, noen med AIS, og noe komersiell trafikk. 

 

 

image003.jpg.49f03e4e3133d3233bd39de2a9478911.jpg

 

 

image003.jpg



×
×
  • Create New...