Jump to content

Edit History

Karl Norge

Karl Norge

Erik aa skrev for 3 timer siden:

Hei kunne jeg ha brukt en batteri rykter lik denne for å kutte spenning på begge batteiene

Screenshot_20190606_141323_com.android.chrome.jpg

Det er forskjell på teori og praksis.

I teorien fremstår det som bra med hovedstrømsbrytere. Men i praksis er det min erfaring at problemer rundt hovedstrømsbrytere er en av de største årsakene til startproblemer.

Og det å få start kan være kritisk faktor.

Mitt råd er derfor å vurdere behovet av hovedstrømsbryter mellom startbatteri og påhengeren din.

Ofte er det en sammenheng mellom pris og kvalitet. En startmotor kan fort bruke 700 ampere. Sørg derfor at bryteren overstiger motorens startstrøm oppgitt i manualen.

I tillegg kommer selvsagt den faglige utførelsen av monteringen. Svikter kvaliteten på det elektrofaglige håndverket, hjelper det ikke hvor eksklusiv bryteren, kabelskoene og tversnittet er.

Karl Norge

Karl Norge

Hei kunne jeg ha brukt en batteri rykter lik denne for å kutte spenning på begge batteiene

I teorien fremstår det som det er bra med hovedstrømsbrytere. Men i praksis er det min erfaring at problemer rundt hovedstrømsbrytere er en av de største årsakene til startproblemer.

Og det å få start kan være kritisk faktor.

Mitt råd er derfor å vurdere behovet av hovedstrømsbryter mellom startbatteri og påhengeren din.

Ofte er det en sammenheng mellom pris og kvalitet. En startmotor kan fort bruke 700 ampere. Sørg derfor at bryteren overstiger motorens startstrøm oppgitt i manualen.

I tillegg kommer selvsagt den faglige utførelsen av monteringen. Svikter kvaliteten på det elektrofaglige håndverket, hjelper det ikke hvor eksklusiv bryteren, kabelskoene og tversnittet er.

Karl Norge

Karl Norge

I teorien virker det som det er bra med hovedstrømsbrytere. Men i praksis er det min erfaring at problemer rundt hovedstrømsbrytere er en av de største årsakene til startproblemer. Og det å få start kan være kritisk faktor. Mitt råd er derfor å vurdere behovet av hovedstrømsbryter mellom startbatteri og påhengeren din.

• Create New...