Jump to content

Edit History

Gabi

Gabi


Trykkleifer og lagt til

Fikk en litt rar feil idag på vei ut fra havna. Fikk melding på VP-displayet om at jeg hadde 0% drivstoff på tanken....litt rart ettersom jeg vet jeg hadde minst 500l igjen. 

 

Dro tilbake til båsen og sjekket nærmeste kontakt på giveren men det så ok ut. 

 

Båten er 2007 Bavaria 35 sport med 2*D6 310hk. 

 

Siden drivstoff kommer opp på VP sitt display må jo den være koplet til dette nettverket på et eller annet vis. Det som var rart er at hvis jeg skrur på tenninga på begge motorene viste nivå ca 76%. Hvis jeg startet motorene sank nivået gradvis nedover til ca 0%. Så kunne den gå litt opp og ned. Hvis jeg bare startet babord motor holdt nivået seg litt lenger før den sank og oppførte seg rart mens startet jeg bare styrbord sank nivået fortere.

 

Så det kan være giveren som er røket,  men litt rart den tilsynelatende virker med motortenning på da?

Noen som har vært borti dette? Ble usikker på hva jeg skal se på også. Håper ikke det er en av de VP-boksene til styring av motor etc som har fått hikke... hvordan feilsøke? 

 

Ser på nettet hvordan man kan sjekke-men er ikke spesielt for Volvo-oppsett.

 

https://www-sailmagazine-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.sailmagazine.com/.amp/diy/test-replace-fuel-gauge-sending-unit?amp_js_v=0.1&usqp=mq331AQCKAE%3D

Gabi

Gabi


Trykkleifer og lagt til

Fikk en litt rar feil idag på vei ut fra havna. Fikk melding på VP-displayet om at jeg hadde 0% drivstoff på tanken....litt rart ettersom jeg vet jeg hadde minst 500l igjen. 

 

Dro tilbake til båsen og sjekket nærmeste kontakt på giveren men det så ok ut. 

 

Båten er 2007 Bavaria 35 sport med 2*D6 310hk. 

 

Siden drivstoff kommer opp på VP sitt display må jo den være koplet til dette nettverket på et eller annet vis. Det som var rart er at hvis jeg skrur på tenninga på begge motorene viste nivå ca 76%. Hvis jeg startet motorene sank nivået gradvis nedover til ca 0%. Så kunne den gå litt opp og ned. Hvis jeg bare startet babord motor holdt nivået seg litt lenger før den sank og oppførte seg rart mens startet jeg bare styrbord sank nivået fortere.

 

Så det kan være giveren som er røket,  men litt rart den tilsynelatende virker med motortenning på da?

Noen som har vært borti dette? Ble usikker på hva jeg skal se på også. Håper ikke det er en av de VP-boksene til styring av motor etc som har fått hikke... hvordan feilsøke? 

 

 

Gabi

Gabi

Fikk en litt rar feil idag på vei ut fra havna. Fikk melding på displayet om at jeg hadde 0% drivstoff på tanken....lott rart ettersom jeg vet jeg hadde minst 500l igjen. 

 

Dro tilbake til båsen og sjekket nærmeste kontakt på giveren men det så ok ut. 

 

Båten er 2007 Bavaria 35 sport med 2*D6 310hk. 

 

Siden drivstoff kommer opp på VP sitt display må jo den være koplet til dette nettverket på et eller annet vis. Det som også var rart er at hvis jeg skrur på tenninga på begge motorene viste nivå ca 76%. Hvis jeg startet motorene sank nivået gradvis nedover til ca 0%. Så kunne den gå litt opp og ned.

 

Så det kan være giveren som er røket,  men litt rart den virker med motortenning på da?

Noen som har vært borti dette? Ble usikker på hva jeg skal se på også. Håper ikke det er en av de VP-boksene til styring av motor etc som har fått hikke... hvordan feilsøke? 

 

 



×
×
  • Create New...