Jump to content

Edit History

Knallipadden

Knallipadden

Jeg skal kanskje se på en båt med Suzuki 140 4 takt motor. Eieren har hatt den på service jevnlig, men finner ikke dokumentasjon på om impeller er byttet. Hva kan skje hvis impeller ryker (uten om at motoren skjærer seg og blir ødelagt pga varme). Jeg har sett folk som har kjørt med samme impeller alt for lenge hvor den gamle omtrent har smuldret opp. Den har tilsynelatende fungert som normalt, men den har manglet store deler. Kan det skje at kjøle kanaler kan gå tett for eksempel? Vil alltid kontrollstrålen  vise om den er dårlig eller ikke? 

Knallipadden

Knallipadden

Jeg skal kanskje se på en båt med Suzuki 140 4 takt motor. Eieren har hatt den på service jevnlig, men finner ikke dokumentasjon på om impeller er byttet. Hva kan skje hvis impeller ryker (uten om at motoren skjærer seg og blir ødelagt pga varme). Jeg har sett folk som har kjørt med samme impeller alt for lenge hvor den gamle omtrent har smuldret opp. Den har tilsynelatende fungert som normalt, men den har manglet store deler. Kan det skje at kjøle kanaler kan gå tett for eksempel? 

• Create New...