Martine29 Startet 28.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2019 Denne fjernkontrollen slår seg ikke av automatisk. Hva kan grunnen være? Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 28.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2019 Vet ikke om du har samme fjernkontroll som meg, men jeg opplevde at den gikk tom for strøm pluss at bare den ene opp/ned-knappen fungerte. I mitt tilfelle var årsaken todelt: irr på kretskortet hadde laget en kortslutning, og den ene av laminatknappene på fjernkontrollen var defekt. Jeg reparerte dette selv: Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 28.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2019 Hei du. Har sett på tråden og det er samme fjernkontrollen. Og de samme symptomene, men med mine totalt manglende evner til å reparere slike duppeditter så kommer jeg nok ingen vei. Kanskje det er mulig å kjøpe en slik fjernkontroll..... Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 28.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2019 I så fall har du ingenting å tape på å forsøke :) Hvis du ser irr på kretskortet er det bare å pusse det bort med isopropanol og en tannbørste (helst ikke din egen). Jeg har ikke sett noen som selger ny original fjernkontroll, men som en i tråden min tipset om går det an å kjøpe ny kontroll+mottagerenhet på ebay e.l. for en billig penge. Skal være relativt enkelt å montere, men det enkleste er jo om det bare er å pusse bort litt irr fra baksiden av kretskortet som i mitt tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 28.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2019 Fant en original fjernkontroll på Finn, så da ordner det seg sikkert. Takk for tips?? Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 28.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2019 43 minutes ago, Martine29 said: Fant en original fjernkontroll på Finn, så da ordner det seg sikkert. Takk for tips?? Inkludert mottaker? Fjernkontroll og mottaker er paret (fordel om ikke en fjernkontroll styrer alle ankervinsjene i havna) Har ikke manualen selv, hvis du har den så ville jeg sjekket om det finnes en prosedyre for å koble til en ny kontroll, det er dessverre ingen selvfølge at det går an Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 29.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 Nå er jeg sikkert på vidda, og det er det forsåvidt ganske ofte jeg er. Er det noen her inne som har erfaring med at det går an kun å bytte fjernkontrollen til ankervinsj, eller må også mottaker byttes. Identisk fjernkontroll. Har funnet flere på Finn, men først få bekreftet/avkreftet at dette lar seg gjøre. Og joda, det finnes komplette komponenter på Ebay til en billig penge..men så er det dette med bruk og kast mentaliteten da.? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.