index Startet 28.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2019 Jeg har en "reservebåt" med 30 hk utenbordsmotor. Motoren er såpass tung at jeg ikke får den over vannflaten når motoren er vippet opp. Så jeg velger å la den stå nede. Resultatet er at motoren gror skikkelig til, masse tare og greier. Så når jeg først har den på land nå så tenkte jeg det kunne være lurt å smøte stamen med bunnstoff av noe slag. Hva pleier dere andre å bruke her? Ser Biltema har hardt bunnstoff som er egnet til aluminium, er dette en løsning? Eller er det drevspray av noe slag som skal til? Vil gjerne ha noe som virker... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
alfaalfa Svart 28.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2019 Jotun Aqualine Spray funker bra og Trilux på boks. Første er mykt og siste er et hardt bunnstoff. disse har vist seg som de beste for meg (i Vestfold) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 Flott! Pleier dere å spraye propellen også? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mort1 Svart 29.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 Jeg har brukt forskjellige drevsprayer, men synest det gror godt likevel. Er i år gått over til seajet sin bunnsmørning for alubåt, den heter seajet 028, er spent på om det blir bedre. Denne bruker jeg på motorens brakett, som altid er neddykket. Drevsprayen synest jeg var litt tung å jobbe med pga at det var nødvendig å maskere vekk resten av motoren og hele bakpartiet av båten. Det var en fornøyelse å sette på en tapebit i år og smøre på med en kost. Det blir finere finish med spray, men det er det stort sett bare fiskene som ser......... Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 29.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 Jeg sprayer ikke propellen, men den er over vann. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 Mort1 skrev 20 minutter siden: Jeg sprayer ikke propellen, men den er over vann. OK. Vurderer å ha den tiltet opp jeg også, rene tarefabrikken jo! Men den er såpass tung at den ikke lar seg vippe helt over overflaten. Så noe vil gro uansett. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tkb Svart 29.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 Jo mer den er tiltet opp, jo mindre groe? Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 30.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2019 Jeg er veldig fornøyd med Jotun Aqualine Optima, har holdt drevet mitt strøkent de siste årene. Dersom du har alupropell han du helt fint legge hardt bunnstoff ("Trilux Propeller" på boks) på propellen. Bare husk på å pusse den slett med veldig fint papir etter påføring. Har du stålpropell ville jeg holdt meg til å polere den strøken og legge voks på den. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.