ko-stens Startet 28.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2019 Mulig jeg har spurt før, men finner ikke noe om det, verken startet av meg eller andre. En kompis har en eldre Yamaha 6 hk totakter fra ca 1990 som trenger vedlikehold. Han har spurt meg om jeg kan fikse den opp litt. Denne kan, som jeg forstår, justeres opp til 8 hk. På Youtube finner jeg kun èn video (enkelt søk) som beskriver prosessen. Det ser ut som om det bare er å borre opp eksosen inni stammen. Er det virkelig alt? Hva med forgasser, feks? Er det noe annet som må gjøres? Noen som evt. kan si noe om delenumre som trengs? Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 28.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2019 En kamerat gjorde samme jobben med lik motor. Eneste han gjorde var å bore ut plomberingen i eksosen, og den motoren går veldig fint enda. Ifølge boats.net er dysene like i 6 og 8hk utgaven. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 28.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2019 Såvidt JEG vet, så må man bytte både eksostrompet og forgasser. Trompet kan kanskje bores ut som dere skriver, men jeg mener forgasser er forskjellig. Mener den ene har en G i nummeret, den andre H. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.