Jump to content

Edit History

Oblidor

Oblidor

Ok, Index, da forstår jeg deg bedre. 5-7 cm over havnivå kan jeg leve med, tror jeg. Jeg vet at dette er lite, men jeg har lyst å prøve. En fungerende selvdrenering gjør livet MYE enklere har på Vestlandet. Da jeg var liten/ung hadde vi en Kuling 14,5 fot selvlensende båt med 7,5 hesters motor. Om jeg ikke husker helt feil lå dørken ca 3-4 cm over vannflaten bak og den fungerte prikkfritt i mange år. Den eneste forskjellen var at denne hadde en leppe som hindret vann i å renne raskt inn ved for eksempel bølger, bakking eller belastning akter.

Oblidor

Oblidor

Ok, Index, da forstår jeg deg bedre. 5-7 cm over havnivå kan jeg leve med, tror jeg. Jeg vet at dette er lite, men jeg har lyst å prøve. En fungerende selvdrenering gjør livet MYE enklere har på Vestlandet. Da jeg var liten/ung hadde vi en Kuling 14,5 fot selvlensende båt med 7,5 hesters motor. Om jeg ikke husker helt feil lå dørken ca 3-4 cm over vannflaten bak og den fungerte prikkfritt i mange år. Den eneste forskjellen var at denne hadde en leppe som hindret vann i å renne raskt inn ved for eksempel bølger, pakking eller belastning akter.

• Create New...