madura01 Startet 28.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2019 Hei Jeg har en ganske slitt Sun Buster aluminiums båt - noen som har noen gode tips om hvordan man enklest få aluminiumen fin igjen? Lurer også på om noen vet ca hvilken årsmodell det er? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 28.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2019 Kaster inn ett forslag rett før sengetid og uten egen erfaring med problemstillingen men hva med metalpolish ? https://www.autoglym.no/metal-polish Sitér dette innlegget Link to post
madura01 Svart 29.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 Takk for svar, har allerede prøvd med metall polish (biltema) som jeg hadde stående, men det hadde liten effekt Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 29.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 (redigert) For å freshe opp aluminiumen litt, som for ordens skyld egentlig ikke er anbefalt da den gråe hinnen beskytter, så kan du enklest spraye på FerroBet Rustvask som du skyller godt av etterpå. Forsøk deg fram på et mindre område mtp virketid og om du liker resultatet. Skal du ha ny-finish, så må du pusse ned hele båten med fint sandpapir... Den gule stripen kan du rubbe og polere evt lakkere. Kryssholt og plasthåndtak kan du friske opp med Owatrol Polytrol. På Fenderlisten kan du påføre Biltema Dekkpolish. Dørkplaten innvendig kan du også behandle med Polytrol. Redigert 29.Mai.2019 av PolarLi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
madura01 Svart 29.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2019 Takk for svar, har i dag kjøp Star Brite Ultimate Aluminum Cleaner / Restorer og er spent på å prøve den i morgen https://www.maritim.no/starbrite-ultimate-alumninum-cleaner-1-89l Ser veldig lovende ut på denne videoen Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2019 Hadde samme konsoll og baugluke som deg og jeg hadde 84 i båtkortet fra forrige eier. Har du den i ferskvann ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.