Arne2
Hovedgrunnen til at den kokte det var nok at den var "clogget" eller tettet til inne i termostathuset. Hadde kjempeflaks og fant feilen i løpet av 5 minutter. (Vanligvis så er jo den virkelige feilkilden det aller siste man tenker på.)
Dette med denne slangen som gikk fra 21 til 23, det var noe som jeg ikke helt kunne begripe. Jeg tenkte vel det at enten så er dette en feilmontering, eller så er det ett eller annet "smart" som jeg ikke forstår. Når det viser seg at det er flere båter som har det samme og da er det vel sannsynligvis ikke en feilmontering. Får prøve å åpne litt på krana og se hva som skjer.
Min motor har pr dato ingen tegn til overheting, men jeg synes det kommer litt lite vann ut med eksosen, så jeg har nok en mistanke om at det kan være lurt å ta av varmeveksleren for en "preventiv rens".
Hva var prisen for et skifte til D1-30 ? Gikk dette greit og er det å anbefale? Måtte du skifte aksling og propell? (Eller seildrev?)
Er ellers egentlig kjempefornøyd med VP 2003A. At den fortsatt går som en klokke etter 30 år, det er da egentlig ikke dårlig.