Jump to content

Edit History

ne.andersson

ne.andersson

Jeg tror ikke at det er en feilmontering men min mening er at det ikke skal være åpen flow mellom 21-23 og at du ikke bør åpne ventilen mellom dem. Jeg tror at greien er at begge våre motorer har vært brukt i båter med varmtvannstanken tidligere og så har man tatt en quick-fix når den skulle demonteres, så når den skulle inn i ny båt viste ikke ny eier av motoren bedre og bare lot det gå.

For lite vann ut med eksosen ja, det høres jo ut som impeller eller tett noen plass i sjøvannskretsen. En blanding av det og en tetting i termostathuset høres jo mindre heldig ut for kjølingen av motoren, jag har hørt om «folk» som kobler fra hele systemet fra bunnventilen og opp til varmeveksleren, kobler på en el-sirkulasjonspumpen og kjører denne over natten med systemrens, kanskje det ville vært noe? (Se bilder fra Njal sin profil, tror det var på ferskvannsiden av motoren men likevel)

D1-30 i seg selv er en helt underbar oppleves i sammenligning til min gamle 2003, bare glødepluggene gjør nå hverdagen litt hyggeligere samt at støynivået er mye lavere. Skal du ha båten i noen år så anbefaler jeg det.

Har strak aksling så denne måtte ikke byttes men det kan se ut til at jeg må ned i dimensjoner på propellen for å få riktig turtall (har bestemt meg for at det blir en vinter oppgave)

Vedrørende prisen så kan vi ta det på PM da jeg ikke vil poste det her.

ne.andersson

ne.andersson

Jeg tror ikke at det er en feilmontering men min mening er at det ikke skal være åpen flow mellom 21-23 og at du ikke bør åpne ventilen mellom dem. Jeg tror at greien er at begge våre motorer har vært brukt i båter med varmtvannstanken tidligere og så han man tatt en quick-fix når den skulle demonteres, så når den skulle inn i ny båt viste ikke ny eier av motoren bedre og bare lot det gå.

For lite vann ut med eksosen ja, det høres jo ut som impeller eller tett noen plass i sjøvannskretsen. En blanding av det og en tetting i termostathuset høres jo mindre heldig ut for kjølingen av motoren, jag har hørt om «folk» som kobler fra hele systemet fra bunnventilen og opp til varmeveksleren, kobler på en el-sirkulasjonspumpen og kjører denne over natten med systemrens, kanskje det ville vært noe? (Se bilder fra Njal sin profil, tror det var på ferskvannsiden av motoren men likevel)

D1-30 i seg selv er en helt underbar oppleves i sammenligning til min gamle 2003, bare glødepluggene gjør nå hverdagen litt hyggeligere samt at støynivået er mye lavere. Skal du ha båten i noen år så anbefaler jeg det.

Har strak aksling så denne måtte ikke byttes men det kan se ut til at jeg må ned i dimensjoner på propellen for å få riktig turtall (har bestemt meg for at det blir en vinter oppgave)

ne.andersson

ne.andersson

Jeg tror ikke at det er en feilmontering men min mening er at det ikke skal være åpen flow mellom 21-23 og at du ikke bør åpne ventilen mellom dem. Jeg tror at greien er at begge våre motorer har vært brukt i båter med varmtvannstanken tidligere og så han man tatt en quick-fix når sen skulle demonteres, så når den skulle inn i ny båt viste ikke ny eier av motoren bedre og bare lot det gå.

D1-30 i seg selv er en helt underbar oppleves i sammenligning til min gamle 2003 bare glødepluggene gjør nå hverdagen litt hyggeligere samt at støynivået er mye lavere. Skal du ha båten i noen år så anbefaler jeg det.

• Create New...