ne.andersson
Jeg tror ikke at det er en feilmontering men min mening er at det ikke skal være åpen flow mellom 21-23 og at du ikke bør åpne ventilen mellom dem. Jeg tror at greien er at begge våre motorer har vært brukt i båter med varmtvannstanken tidligere og så har man tatt en quick-fix når den skulle demonteres, så når den skulle inn i ny båt viste ikke ny eier av motoren bedre og bare lot det gå.
For lite vann ut med eksosen ja, det høres jo ut som impeller eller tett noen plass i sjøvannskretsen. En blanding av det og en tetting i termostathuset høres jo mindre heldig ut for kjølingen av motoren, jag har hørt om «folk» som kobler fra hele systemet fra bunnventilen og opp til varmeveksleren, kobler på en el-sirkulasjonspumpen og kjører denne over natten med systemrens, kanskje det ville vært noe? (Se bilder fra Njal sin profil, tror det var på ferskvannsiden av motoren men likevel)
D1-30 i seg selv er en helt underbar oppleves i sammenligning til min gamle 2003, bare glødepluggene gjør nå hverdagen litt hyggeligere samt at støynivået er mye lavere. Skal du ha båten i noen år så anbefaler jeg det.
Har strak aksling så denne måtte ikke byttes men det kan se ut til at jeg må ned i dimensjoner på propellen for å få riktig turtall (har bestemt meg for at det blir en vinter oppgave)
Vedrørende prisen så kan vi ta det på PM da jeg ikke vil poste det her.