Jump to content

Edit History

ne.andersson

ne.andersson

Eivind, godt med en avklaring på 21-23 problematikken og det er sikkert en god ide å rense opp i eksosbenden om dette er et vanlig sted for kretsen å bli tett. (Ikke minst da det er et enkelt sted å begynne)

Jeg har selv ikke utført rensen av eksosbenden sin sjøvannsingang men kan bekrefte at det er enkelt å demontere eksosbenden ved å løsne 10 og 11 i tegningen MEN pakningen markert med 3 i tegningen har en tendens å bli litt ødelagt når den har vært montert i noen år så var forsiktig. (Den er i metall omgitt med noe annet, metalen sprekker lett)

Om du nå likevel skal gjøre det så vil jeg anbefale deg å kjøre systemrens gjennom hele sjøvannskretsen så er det gjort, koster deg litt og gir mye tilbake :thumbsup:

Edit: tenker sånn at om du nå har løsnet benden, renset opp hullet inn fra kretsen og kjørt en systemrens gjennom kretsen så ser du jo at du har en god ”flow” gjennom systemet, kan utelukke dette problemet og sove litt bedre om natten.

ne.andersson

ne.andersson

Eivind, godt med en avklaring på 21-23 problematikken og det er sikkert en god ide å rense opp i eksosbenden om dette er et vanlig sted for kretsen å bli tett. (Ikke minst da det er et enkelt sted å begynne)

Jeg har selv ikke utført rensen av eksosbenden sin sjøvannsingang men kan bekrefte at det er enkelt å demontere eksosbenden ved å løsne 10 og 11 i tegningen MEN pakningen markert med 3 i tegningen har en tendens å bli litt ødelagt når den har vært montert i noen år så var forsiktig. (Den er i metall omgitt med noe annet, metalen sprekker lett)

Om du nå likevel skal gjøre det så vil jeg anbefale deg å kjøre systemrens gjennom hele sjøvannskretsen så er det gjort, koster deg litt og gir mye tilbake :thumbsup:

Edit: tenker sånn at om du nå har løsnet benden, renset opp hullet inn fra kretsen og kjørt en systemrens gjennom kretsen så ser du jo at du har en god ”flow” gjennom systemet og kan utelukke dette problemet og sove litt bedre om natten.

ne.andersson

ne.andersson

ne.andersson

ne.andersson

Jeg har selv ikke utført rensen av eksosbenden sin sjøvannsingang men kan bekrefte at det er enkelt å demontere eksosbenden ved å løsne 10 og 11 i tegningen MEN pakningen markert med 3 i tegningen har en tendens å bli litt ødelagt når den har vært montert i noen år så var forsiktig.

• Create New...