riskyrasmussen Startet 30.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2019 (redigert) Jeg har en Flem 340, med analoge instrumenter i dashbord, greit nok. Alt fungerer vel og bra. Båten har en installasjon med GPSmap 4010, som har ekkolodd og radar. Denne ploteren er montert forran rattet, og blokkerer for innsyn til bla. motortemp. Samtidig som jeg synes den er både treg, og alt for stor ift. skjermstørrelse. Har funnet ut at plotteren egentlig bare mottar info over ethernet fra hhv. radar og ekkolodd, slik at man skulle tro at man kunne få presentert informasjonen på en mer delikat måte. Er det noen andre som har oppgradert lignende anlegg? Jeg har mac ombord som kjører OpenCPN. Er ikke fremmed for at en slik løsning hadde tatt jobben, om mulig. Nevnte måleinstrumenter er planlagt konvertert inn på NMEAbussen. Redigert 30.Mai.2019 av riskyrasmussen Nå med bilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 30.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2019 Ikke gjort det enda. Men har plan om det en gang i fremtiden. Jeg lignende plassering av plotter (forrige eier). Jeg ønsker meg en Ray Axiom med fjernkontroll (på ledning). Plotteren ønsker jeg å plassere oppe under taket.har kanskje litt liten plass til dette (som du også kanskje har), men litt utsyn blir blokkert med dagens plassering allikevel, og det blir uansett bedre. Lage meg en fin kasse i finer og felle inn plotteren i taket (har tilsvarende bred trelist/finer planke i taket som du, der vhf er innfelt idag). Skjule ledningene, og lure ledningen til fjernkontrollen ned og plassere denne på en grei plass i nærheten av gass/gir hendel. Nå skal ikke jeg uttale meg om Raymarine Axiom er bedre eller verre enn andre, men det er den jeg har funnet med fjernkontroll på ledning. Da kan jeg plassere det sånn jeg vil, og få "god ergonomi". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.