Astor Startet 30.Mai.2019 Del på Facebook Startet 30.Mai.2019 Ja, alt har sin tid. Også det aktive båtlivet. Astor er solgt og vil tusle rundt nede i Larvik-skjærgården fremover. En båtglad familie som har hatt båt i mange år. Jeg er glad den havnet hos noen som vil stelle Sagaén. Kroppen var ikke lenger på lag med hodet. Dessverre. Under vårpussen tok jeg en bråbestemmelse om å selge. Selv om en Saga 29 er mer lettstelt enn vår gamle Grand Banks 36 classic, så kreves det krefter til å holde båten shipshape. Jobben i Båtens Verden trapper jeg ned. Egentlig hadde jeg bestemt meg for å kutte tvert og legge pennen på hylla. Jeg fikk en avtale at jeg kan komme med stoff når det passer meg, og slipper da å ha en deadline hver måned over meg. Nyheter for båtutstyr og noe vi kaller "På Bryggekanten" skal jeg fortsatt levere. Følge med på det siste i båtutstyr har jeg hatt som mitt område i mange år. Hode er fortsatt med, he he, selv om mange kanskje mener noe annet. Jeg skal bli flinkere til å være innom BP fremover. Jeg har savnet denne møteplassen, som jeg tidligere var innom følere ganger om dagen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Det var litt trist å høre Astor. Dine båtbidrag her inne har vært inspirerende, husker helt fra Nord West 900 kjøpet ditt. Det førte til at de båtene ble en drøm for meg. Som en del år senere gikk i oppfyllelse. Jeg ble den stolte eier av NW 900. Å du verden hvor mye jeg koste meg i den båten. Takket være deg. Takk for dine bidrag. Å jeg er glad for at du fortsetter her på Bp. Din kunnskap er gull verdt Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
krone Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Alt til sin tid. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Det er trist når de vi er vant til å se og høre går på land, men man skal lytte til kropp og sinn, og ikke dra det for langt. Lykke til videre til deg og fruen. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Alt har sin tid som du sier, men å selge båten og gå over i en ny tid er spesielt og trist. Bra du har fått en avtale og kan henge med videre i bladet. Og her på bp har du vært savnet så positivt at du blir mer med her. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
dieselfan Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Hei Astor, Har aldrih fått møte deg selv, men når en har lest mange nok tråder så er det nesten som en kjenner deg.... Det er et stort valg å gå på land, men du vet jo at du er særs velkommen i et stort antall båter langs kysten om du savner skvulpinga Var innom Jørgen i Sande i uka og det ble snakket godt om deg der også Fint for oss at du får bedre tid til forumet Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Den tid kommer til os alle. Jeg håber du finder lykke og inspiration i det, der nu venter dig. Tak for alle tips, råd og rejsebreve. Du har været en institution her på BP! Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Lykke til videre. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 "Alt til sin tid" er et begrep som jeg har blitt presentert for selv flere ganger i det siste ... Men, alt har faktisk sin tid. Jeg er blitt fortalt at det til og med finnes lykkelige mennesker på land. Har bare ikke funnet dem enda ... Lykke til videre Astor og velkommen etter på land Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Lykke til videre ...er ikke det en ønsker men helsen må spille på lag .......... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
NilsPils Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Litt leit å høre at gamlekara gir seg, men jeg respekterer at man prioriterer annerldes når kroppen ikke synes det er greit lenger. Så lykke til videre . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
BårdK Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 (redigert) Jeg ble landsatt av familien og tvunget fra båt til hytte ved sjøen (og liten båt) i 2011. Det går bra det også, spesielt når været er slik det er i dag her i Skjebergkilen. Går fint å kompensere for savnet av ordentlig båtliv ved å følge med her på båtplassen.no. Redigert 30.Mai.2019 av BårdK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Hytte ved sjøen er min drøm, båten er bare ett kompromiss. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sjøbliss Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Jeg har tenkt omvendt @nomen Trist at det ble litt brått @Astor men det er heller før enn senere. Ikke tvil om det! Om man strekker strikken for langt kan det ha katastrofale følger. Gratulerer som landkrabbe, nå må du som @Bonus, @LALUNA II og mange andre bare se fremover til hva som er det nye positive og muligheter i det som kommer. Alle endringer bringer med seg noe positivt, det kan bare ta litt tid å se det eller finne ut av det. Tipper du blir en mønster-landkrabbe av rang som kommer til å dele nye spennende opplevelser med nye perspektiver. Gratulerer og lykke til! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
index Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Tenk så mye glede og livskvalitet det har kommet ut av avgjørelsen om å kjøpe båt for mange år siden! Det har blitt en stor del av livet. Men når bekymringene og utfordningene blir større enn gleden, er tiden inne til å finne noe annet å fylle livet med. Man tilpasser seg, finner nye gleder og livet går videre. Lykke til med en voksen avgjørelse. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fru Jacobsen Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Hei Astor, Som alle sier; alt til sin tid. Det er ikke noe dramatikk i dette, båten skal være kos og hvis vedlikehold, kostnader, dårlig helse, alder eller hva gjør at det blir mer slit enn kos er det helt naturlig å finne på noe annet. Kos deg på verandaen, med gutta i bua eller ta deg en ferjetur til Borgen. Uansett regner jeg med at jeg ser ditt blide åsyn innimellom. Du klarer ikke å holde deg helt borte fra miljøet uansett ?. Regner med det var litt deilig å få tatt denne avgjørelsen. Bruk tia på noe annet og kos deg. Hils frua ? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
fluefiskeren Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Glad for at du fortsatt vil dele av din kunnskap, lykke til videre. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Litt vemodig dette, men jeg forstår deg godt. Selv kom jeg noe sent inn i båtlivet og har kanskje ikke så mange årene igjen jeg heller, men jeg prøver å utnytte den tiden jeg har fått tildelt så godt jeg kan! Har vært veldig hyggelig å møte deg, både ute i båt og på messer, og har hatt stor glede av dine funderinger i "Astor ved rekka" samt alle de små duppedittene du finner fram og tipser oss om! Lykke til videre uten båt, og ser fram til at du bidrar her på forumet. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
-morten- Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Det var vemodig å høre! har lest mange hyggelige og lærerike poster du har skrevet. Man får liksom litt forhold til de seriøse medlemmene her inne. Alt har sin tid! Lykke til videre! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
M/S AIOLOS Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Lykke til videre Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Den så jeg ikke komme, lykke til videre ? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Det var trist Astor (Inge), men jeg tok samme avgjørelse i fjor. Båtlivet var slutt. Viljen var der , men kroppen sa nei. Tilslutt var det godt, og det svarte hullet med båtpenger tettet seg. He He. Lykke til med det nye livet, uten båt, men det og kan leves bra. Takk for alle møter Astor. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
torbi Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Vemodig, men tiden forandre jo seg gjennom tiden, husker du hadde tråd om NW 900, og eg har den idag, lykke til videre og ta vare på helsa di. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Regina III Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Kjenner jeg deg rett, Inge, så går det ikke lenge før du er like opptatt av båtlivet, men fra en noe annen vinkel. Og den har dere jo fått takket være skifte av "landhule" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.