Jump to content

En epoke er over, for meg

Astor

Recommended Posts

Ja, alt har sin tid. Også det aktive båtlivet. Astor er solgt og vil tusle rundt nede i Larvik-skjærgården fremover. En båtglad familie som har hatt båt i mange år. Jeg er glad den havnet hos noen som vil stelle Sagaén. Kroppen var ikke lenger på lag med hodet. Dessverre. Under vårpussen tok jeg en bråbestemmelse om å selge. Selv om en Saga 29 er mer lettstelt enn vår gamle Grand Banks 36 classic, så kreves det krefter til å holde båten shipshape. 

Jobben i Båtens Verden trapper jeg ned. Egentlig hadde jeg bestemt meg for å kutte tvert og legge pennen på hylla. Jeg fikk en avtale at jeg kan komme med stoff når det passer meg, og slipper da å ha en deadline hver måned over meg. Nyheter for båtutstyr og noe vi kaller "På Bryggekanten" skal jeg fortsatt levere. Følge med på det siste i båtutstyr har jeg hatt som mitt område i mange år. 

Hode er fortsatt med, he he, selv om mange kanskje mener noe annet. 

Jeg skal bli flinkere til å være innom BP fremover. Jeg har savnet denne møteplassen, som jeg tidligere var innom følere ganger om dagen.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Det var litt trist å høre Astor. Dine båtbidrag her inne har vært inspirerende, husker helt fra Nord West 900 kjøpet ditt. Det førte til at de båtene ble en drøm for meg.  Som en del år senere gikk i oppfyllelse. Jeg ble den stolte eier av NW 900. Å du verden hvor mye jeg koste meg i den båten. Takket være deg. Takk for dine bidrag. Å jeg er glad for at du fortsetter her på Bp. Din kunnskap er gull verdt :flag_bp:

Endelig ble det Bobåt

Hei Astor,

Har aldrih fått møte deg selv, men når en har lest mange nok tråder så er det nesten som en kjenner  deg....

Det er et stort valg å gå på land, men du vet jo at du er særs velkommen i et stort antall båter langs kysten om du savner skvulpinga :smiley:

Var innom Jørgen i Sande i uka og det ble snakket godt om deg der også  :thumbsup:  Fint for oss at du får bedre tid til forumet :yesnod:

Jeg har tenkt omvendt @nomen

Trist at det ble litt brått @Astor men det er heller før enn senere. Ikke tvil om det! Om man strekker strikken for langt kan det ha katastrofale følger.

Gratulerer som landkrabbe, nå må du som @Bonus, @LALUNA II og mange andre bare se fremover til hva som er det nye positive og muligheter i det som kommer. Alle endringer bringer med seg noe positivt, det kan bare ta litt tid å se det eller finne ut av det. Tipper du blir en mønster-landkrabbe av rang som kommer til å dele nye spennende opplevelser med nye perspektiver. 

Gratulerer og lykke til! 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Tenk så mye glede og livskvalitet det har kommet ut av avgjørelsen om å kjøpe båt for mange år siden! Det har blitt en stor del av livet. Men når bekymringene og utfordningene blir større enn gleden, er tiden inne til å finne noe annet å fylle livet med. Man tilpasser seg, finner nye gleder og livet går  videre. Lykke til med en voksen avgjørelse.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hei Astor, 

Som alle sier; alt til sin tid. Det er ikke noe dramatikk i dette, båten skal være kos og hvis vedlikehold, kostnader, dårlig helse, alder eller hva gjør at det blir mer slit enn kos er det helt naturlig å finne på noe annet.

Kos deg på verandaen, med gutta i bua eller ta deg en ferjetur til Borgen. 

Uansett regner jeg med at jeg ser ditt blide åsyn innimellom.  Du klarer ikke å holde deg helt borte fra miljøet uansett ?.

Regner med det var litt deilig å få tatt denne avgjørelsen. Bruk tia på noe annet og kos deg. Hils frua ?

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Litt vemodig dette, men jeg forstår deg godt. Selv kom jeg noe sent inn i båtlivet og har kanskje ikke så mange årene igjen jeg heller, men jeg prøver å utnytte den tiden jeg har fått tildelt så godt jeg kan!

Har vært veldig hyggelig å møte deg, både ute i båt og på messer, og har hatt stor glede av dine funderinger i "Astor ved rekka" samt alle de små duppedittene du finner fram og tipser oss om!

Lykke til videre uten båt, og ser fram til at du bidrar her på forumet. :thumbsup:

Det var vemodig å høre! har lest mange hyggelige og lærerike poster du har skrevet. Man får liksom litt forhold til de seriøse medlemmene her inne. Alt har sin tid! Lykke til videre!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Det var trist Astor (Inge), men jeg tok samme avgjørelse i fjor. Båtlivet var slutt. Viljen var der , men kroppen sa nei.

Tilslutt var det godt, og det svarte hullet med båtpenger tettet seg. He He.

Lykke til med det nye livet, uten båt, men det og kan leves bra. Takk for alle møter Astor.

Fairline Mirage 29 er solgt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...