Jump to content

VP 5.0fi (ford) blandingsproblemer

Kimlotus81

Recommended Posts

Hei

har støtt på et problem med min Nimbus 22 med VP 5.0fi (Ford) ingen mekanikere på Østlandet kan hjelpe meg før juli så er i Beita her. Problem #1:Motoren starter lett, men etter 5 minutter på tomgang begynner turtallet å jage opp til 1500 RPM.. #2 i gir gjør plutselig båten 5-7 knop som laveste hastighet.. båten kan får i plan, men etter 5 minutter i 2000 RPM dør motoren helt ut og blir vanskelig å starte igjen. Jeg kan da ikke kjøre båten før den er helt kald igjen.. #3 båten vil ikke over 2500RPM. Jeg tenker S.l.o.w mode, blandingsforhold etc. Har kun fått flyttet båten i år på vannet så trenger tips/triks evt tips om noen som kan skru FI motorer..

takk

Kimlotus81 skrev for 11 timer siden:

Gjort vår vedlikehold, problemet oppsto ifjor høst og fortsetter nå i år. Byttet alle filter, impeller og olje

Ok, har du sjekket at det ikke er vann i bensinen? Hvordan ser pluggene ut?
Jeg lener mot to mulige feil, og den jeg nevner først er den jeg tror er mest sannsynlig.

1. Hvis du har hvite/lyse grå plugger virker det som om du har en feil på tilførselen av bensin (i så fall feilsøk fra tank og frem til motor).

2.Hvis pluggene er normale eller sotede kan du ha en feil på tenningssystemet. Da bør du bytte fordelerlokk og rotor som første steg. 

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...