Festina_Lente Startet 30.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2019 I Maxien er vår trofaste UPO gasskomfyr fra ca 1980 i ferd med å kjenne på alderen, og det knekker små biter av bryterne. Bryter 1 ble limt for et par år siden og bryter to gikk helt i oppløsning nå: Etter en fikserunde (smart synes jeg) der jeg har brukt en svipenn fra Clas Ohlsson : henger den sammen igjen, men det er usikkert hvor lenge den varer, og innmaten på bryteren er ikke helt patent. Noen tips til å skaffe deler? Vi vil gjerne beholde vår ellers-fungerende retrokomfyr. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 Har ikke funnet originale deler til deg, gooooooglet og fant dette på ebay: https://www.ebay.com/itm/4x-Dial-Knob-fit-for-Samsung-Gas-Range-Oven-Stove-Replacement-Part-DG64-00347B/123743455036?hash=item1ccfaf473c:g:zp0AAOSww4Jcva-s Tror akslingen er lik den du har, stemmer yttermålene? Ikke sorte riktignok, men det vil ta seg pent ut med blanke som matcher bøylen foran komfyren Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Festina_Lente Svart 31.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 Hei igjen, nok en gang får vi hjelp og service fra deg @Wallasservice ! Takk og takk for innspill. Sjekker mål når jeg kommer hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 Jeg har ikke erfaring med slikt selv, men kunne ikke dette vært mulig å reprodusere ved hjelp av en 3D-printer? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Wallas Service Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 Og et par sorte varianter: Her og her Var så helsikes lange url-linker Finnes sikkert flere varianter, let og du skal finne - tror jeg......... Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
pipe Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 (redigert) Jeg er helt sikker på at jeg hadde nappet av knappene og puttet en wisegrip tang eller to i kjøkkenskuffen Selvfølgelig bare midlertidig Redigert 31.Mai.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 9.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Takk til dere som kom med innspill! Det inspirerte meg til å ikke gi opp og søke videre på nettet, og der fant jeg et svensk firma: Fogas, som har et bredt utvalg av utstyr til nyere og eldre gasskomfyrer. De har lave priser og yter svært god service. Så nå har jeg fått tilsendt tre brytere som passer til komfyren, i passende retro brunfarge. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 (redigert) Til min 80 talls komfyr passet en av de Maritim hadde i hyllene til en mer moderne komfyr. Virket som bryteren fra 80 tallet hadde samme standard som noen av de nye. Kjøpte et par av dem og har nå en blanding av gamle og nye - får vurdere å bytte alle så de ser like ut. Kostet under femtilappen pr stk Redigert 9.Juli.2019 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.