Ravis Startet 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2019 Denne koster ca 4000kr: https://bilpleiekongen.no/produkt/carwise-pc-15-padking-startpakke/ Denne koster ca 3000kr: https://bilnerden.no/komplett-poleringspakke-pda-15-v2 Har noen erfaring med disse? Er pakken fra bilpleiekongen verd 1000kr mer enn den fra bilnerden? Har splitter ny båt(20 fot daycruiser) og splitter ny bil(hvit) samt 7 år gammel svart bil(denne har litt som skal korrigeres) Skulle noen ha tips om andre pakker vil jeg sette pris på tips. Det kan tenkes at svigers skal låne den til sin 23 fots hvite båt og at pakken skal lånes bort til annen familie(ny, grå bil f.eks.) Kroppen min har vært gjennom en del operasjoner og spesielt knærne er godt skadet(3 operasjoner, 2 i et det ene. Skruer og stål, nye korsbånd) og begge skuldrene er operert 2 ganger hver(avsagd kragebein på begge sidene). Grunnen til at jeg opplyser om dette er om noen har erfaring/peiling på hvor hardt det er å polere med diverse maskiner når kroppens skrog har fått seg noen karameller. Kanskje er Rupes det riktige? Jeg skal investere innen kort tid og hadde håpet at en av de to pakkene ovenfor vil holde. Da har jeg råd til å reparere sykkelen min også :D Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 Jeg har den fra bilnerden, bare at min er PDA21, altså 21mm utkast.Forsåvidt fornøyd med den, blir raskt blankt og fint, lang ledning på 6m. Det som er negativt er vibrasjoner, og må bruke hørselvern ved bruk. Den du vurderer har litt mindre utkast, 15mm, det kan gi mindre vibrasjoner. Om carwise maskinene er bedre aner jeg ikke, men hvis den har mindre vibrasjoner er det verdt prisforskjellen i mitt hode. Det kan vel bare verifisere ved test, hvis ingen her inne har praktisk erfaring med begge. Bilxtra-butikken her hos meg har et godt utvalg i poleringmaskiner, både billige og dyre. Det kan være verdt å finne tilsvarende butikk, og muligens få testet litt i butikken. Og noen påstår at Rupes og Flex vibrerer mindre enn andre maskiner, men jeg vet ikke. Vurderer selv å bytte, hvis jeg finner noe med en del mindre vibrasjoner. Siden du er litt redd for helsen, ville jeg brukt litt tid til å finne rette maskinen for deg. Sitér dette innlegget Link to post
PerUlv Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 (redigert) Jeg er ingen poleringskonge. Men, man skal, såvidt jeg vet, ikke bruke kraft på en poleringsmaskin. Det virker som det viktigste for deg i din situasjon er at den er lettest mulig når man holder den opp mot skroget fra siden og at vibrasjoner fra maskinen er på et minimum slik at du ikke føler at du rister etterpå. Jeg vil anta at å sette bort jobben, eller en maskin som Rupes 12e Duetto er bedre for deg. Jeg har selv kjøpt en slik på tilbud, og skal teste den på skiboksen før jeg går løs på større ting. Forøvrig tror jeg at det finnes betydelig erfaring og kompetanse på dette med Rupes vs Carwise etc også på båtskrog på et forum som detailersclub.no, i tillegg til her på båtplassen. Redigert 31.Mai.2019 av PerUlv Feilstaving (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ravis Svart 31.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 Takker! Har poste på detailersclub og nå :) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 Det er nok viktigere med renhet og kvalitet på pads enn merket på maskinen. Selv har jeg erfart hva Rupes-kvalitet er og anbefaler dette merket. Bare styr unna pads fra Biltema. De løsner fra borrelåsen etter kort tid, ved lett bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 (redigert) En ting som jeg har lært etter å ha både en Rupes maskin (koster sikkert 5000 elns) og en maskin til 999,- : Vibrasjoner og lyd er voldsomt forskjell. Jeg har en kompis som selger div dilldall og han henviste til denne artikkelen: https://www.holgers.no/post/17827084/maskinen-min-rister-er-dét-sa-farlig-da Samme for meg hva du velger, jeg angrer på 999,- maskinen. Og fingrene mine er blitt værre. Sommeren er et fett, vinteren blir værre og værre. Jeg er ikke proff, men er glad i blank bil og blank båt. mvh Windy37GM Redigert 31.Mai.2019 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.