Jump to content

Edit History

Bulldog

Bulldog

Takker for meget gode svar. Blitt noe klokere føler jeg. Laser 2/ Turbo 1 høres ut som et godt valg. Bør jeg fortsatt gå for ca.13" diameter, eller bør jeg øke litt som Alfaalfa nevner for å få mer blad i vannet? hvordan vil det evt. påvirke andre egenskaper som rpm, slipp, marsjfart og toppfart? (tipper på rpm ned, slipp ned, marsj opp, og toppfart ned?)

Har hørt mye bra om Spitfire. Teerex har anbefalt meg den. Mister kanskje noe toppfart med 4 blader, men kun positivt ellers etter hva jeg forstår. X7'n er nok noe over den prisklassen jeg hadde tenkt å koste på, då måtte det blitt Alu.

I første omgang (andre omgang nå kanskje..) tror jeg jeg skal prøve meg på en 21" black max, da jeg forsåvidt syns den 19" jeg har presterer bra. Men så har jeg lite grunnlag for å sammenligne med stålpropeller da Ballisticen er mitt eneste referansepunkt i den verdenen. 

Bulldog

Bulldog

Takker for meget gode svar. Blitt noe klokere føler jeg. Laser 2/ Turbo 1 høres ut som et godt valg. Bør jeg fortsatt gå for ca.13" diameter, eller bør jeg øke litt som Alfaalfa for å få mer blad i vannet? hvordan vil det evt. påvirke andre egenskaper som rpm, slipp, marsjfart og toppfart? (tipper på rpm ned, slipp ned, marsj opp, og toppfart ned?)

Har hørt mye bra om Spitfire. Teerex har anbefalt meg den. Mister kanskje noe toppfart med 4 blader, men kun positivt ellers etter hva jeg forstår. X7'n er nok noe over den prisklassen jeg hadde tenkt å koste på, då måtte det blitt Alu.

I første omgang (andre omgang nå kanskje..) tror jeg jeg skal prøve meg på en 21" black max, da jeg forsåvidt syns den 19" jeg har presterer bra. Men så har jeg lite grunnlag for å sammenligne med stålpropeller da Ballisticen er mitt eneste referansepunkt i den verdenen. 

• Create New...