Mariner90 Startet 1.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2019 Jeg er ny på forumet og håper dette kommer på rett sted :-) Jeg har en 20" skibsplast 600VS med en 90hk 2t Mariner. (min første båt) Propellen har fått litt juling og lurer på hvilken type som passer best på båten ved eventuellt bytte. Har tenkt på stålpropell og den som sitter på nå er merket med: 77342A45 15P Den går nå 28-30 knop og det er fort nok. Kanskje en propell som får motoren til å gå med litt lavere turtall? Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 1.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2019 Du har en standard Mercury Black Max aluminiumpropell. Jeg ville bare kjøpt en ny hvis den du har er slitt. En slik får du hos Ravns Garage https://www.ravnsgarage.no/blmx-13-3-4r15-1 Kanskje du må ha hub-kit også. Du får helt sikkert svar på hva du trenger hvis du tar en telefon. Når det gjelder turtall, så ville jeg ikke forsøkt å gå ned. Da jobber motoren tyngre og akselerasjonen blir dårligere. Du må iallefall si noe om hvilket turtall du får på max med motoren trimmet slik at du oppnår max fart. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 1.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2019 Jeg ville gjort som Solseng sier, kjøpt en black max. Ikke noe særlig å hente på stålpropell i den hastigheten du har. Turtallet bør ligge opp mot max anbefalt ved lett båt. Hvis du vil prøve annen propell, kan mercury sin spitfire være spennende, den er 4 blader alu, den kan muligens gi noe høyere marsjfart på samme turtall, men det blir eksperimentering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.