Markit Startet 2.Juni.2019 Del på Facebook Startet 2.Juni.2019 Hvor fort tipper/vet dere at en Musling 430 med 50 hk yamaha 2 takt 1990 mod vil gå? Kan jeg få den til og hoppe like mye som de større motorene? Takk for svar:) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Juni.2019 Del på Facebook Svart 2.Juni.2019 en kompis av meg fikk 38 med 50 tohatsu, en ganske sammenlignbar motor. Powertech stålpropell om jeg ikke husker feil. har du powertrim? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Svart 2.Juni.2019 Del på Facebook Svart 2.Juni.2019 (redigert) Du burde klare 42-43knop, jeg ville satt motoren på braketter/firkantrør for og heise den og få den litt bakover, så satt på den største turbo propellen som er til 50 yamaha. Jeg holder på med en musling 430 med 40/60etec selv i disse dager, fikk 41knop med 40hjerne. Men etter fredagen så måtte vist propellen til retting/prepp litt fortere enn planlagt, så jeg vet desverre ikke hvor fort den går nå med 60hjerne. Måtte sette på en nødpropell 14x19" i alu og da mista jeg 7knop og økte 800rpm. Men når propellen kommer fra rep og prepping, så kan jeg heise den ennå litt mer :) Ps: det går ikke fort når det hopper. men når du ligger med masse løft og det kun er 10cm skrog i vannet, da går det fort Her kan du jo se hvor høyt jeg har montert motoren med standar stålpropell(13.5x21" fra etec 115), Det er 2,5" setback braketter. Noseconet er bare prøvemontert og ikke testa ennå, det blir siste modifikasjon for og se hvor mye/lite det faktisk hjelper. målet er 45knop hver eneste dag og litt mer på en god dag. Da kan jeg kjøre ifra alle originale seadoo spark med jolla :) Redigert 2.Juni.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.