Inceland Startet 2.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2019 Hei Er en landkrabbe som har fått min første båt, en gammel JODA 24 fot med en BUKH dieselmotor. Både er av ukjent alder, men absolutt ikke ny, og jeg er som sagt helt fresk på båt, spør derfor dere her inne som er proffe om hjelp. Hva må/bør jeg gjøre før sjøsetting? Driver nå legger nytt bunnstoff og og bytter sinkanoden ved propellen, er det noe annet som er viktig å bytte FØR sjøsetting? Eller tenker jeg på ting som: Dieselfilter (bør dette byttes ofte, og hvor sitter det)? Impeller, hva og hvor er det? bør det byttes??? før eller etter sjøsetting? Oljeskift på motor og gear? hvor ofte bør det gjøres og hvordan på en båt? Sikkert hundre andre ting også jeg bør sjekke/fikse/bytte/smøre... så tar gjerne i mot tips om alt. Legger ved noen bilder av båten... På forhånd takk for alle innspill :) Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 2.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2019 Hej Här kan du få en del tips främst i Båtpärmen och Checklistorhttps://www.sxk.se/vastkustkretsen/var-verksamhet/batteknik-vk Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.