Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

De fleste typer fritidsaktiviteter koster jo penger og de fleste feriereiser koster også penger. Når man ligger i en båthavn så har man jo ikke kjørt med bil fram til den samme båthavna og man bor heller ikke på hotel når man bor i båten.

 

Når det gjelder vedlikehold så kan man enten se på dette som en plage og en utgift, eller man kan se på dette som en hobby og en adspredelse man holder på med for fornøyelsens skyld. Det blir da til en forholdsvis større positiv opplevelse å ha en gammel og billig båt som krever litt vedlikehold enn en ny og kostbar en der alle ting fungerer.

 

Når jeg kjøpte meg en gammel seilbåt, så solgte jeg samtidig min bil for at det ikke skulle bli noen ekstra kostnader. 

Etter ett år så ser jeg nå at seilbåtprosjektet går med et forholdsvis stort og tydelig overskudd. Forsikringen er omtrent den samme. Drivstofforbruket har sunket fra 1000,- pr uke til 100,- uke. Bompenger og parkeringsbøter har blitt gjort om til båtplass. Stress ble gjort om til moro og 2 utenlandsturer, som jeg skulle ha vært på måtte kanselleres på grunn av mangel på tid.

 

Totalt sett et solid overskudd i båtprosjektet, enten det nå er "politisk korrekt" eller ikke.

 

Da er man sikkert det man kan kalle for en "båtnisse" men det er da sånn sett ganske all right å være det.

Arne2

Arne2

De fleste typer fritidsaktiviteter koster jo penger og de fleste feriereiser koster også penger. Når man ligger i en båthavn så har man jo ikke kjørt med bil fram til den samme båthavna og man bor heller ikke på hotel når man bor i båten.

 

Når det gjelder vedlikehold så kan man enten se på dette som en plage og en utgift, eller man kan se på dette som en hobby og en adspredelse man holder på med for fornøyelsens skyld. Det blir da til en forholdsvis større positiv opplevelse å ha en gammel og billig båt som krever litt vedlikehold enn en ny og kostbar en der alle ting fungerer.

 

Når jeg kjøpte meg en gammel seilbåt, så solgte jeg samtidig min bil for at det ikke skulle bli noen ekstra kostnader. 

Etter ett år så ser jeg nå at seilbåtprosjektet går med et forholdsvis stort og tydelig overskudd. Forsikringen er omtrent den samme. Drivstofforbruket har sunket fra 1000,- pr uke til 100,- uke. Bompenger og parkeringsbøter har blitt gjort om til båtplass. Stress ble gjort om til moro og 2 utenlandsturer, som jeg skulle ha vært p,å måtte kanselleres på grunn av mangel på tid.

 

Totalt sett et solid overskudd i båtprosjektet, enten det nå er "politisk korrekt" eller ikke.

 

Da er man sikkert det man kan kalle for en "båtnisse" men det er da sånn sett ganske all right å være det.

Arne2

Arne2

De fleste typer fritidsaktiviteter koster jo penger og de fleste feriereiser koster også penger. Når man ligger i en båthavn så har man jo ikke kjørt med bil fram til den samme båthavna og man bor heller ikke på hotel når man bor i båten.

 

Når det gjelder vedlikehold så kan man enten se på dette som en plage og en utgift, eller man kan se på dette som en hobby og en adspredelse man holder på med for fornøyelsens skyld. Det blir da til en forholdsvis større positiv opplevelse å ga en gammel og billig båt som krever litt vedlikehold enn en ny og kostbar en der alle ting fungerer.

 

Når jeg kjøpte meg en gammel seilbåt, så solgte jeg samtidig min bil for at det ikke skulle bli noen ekstra kostnader. 

Etter ett år så ser jeg nå at seilbåtprosjektet går med et forholdsvis stort og tydelig overskudd. Forsikringen er omtrent den samme. Drivstofforbruket har sunket fra 1000,- pr uke til 100,- uke. Bompenger og parkeringsbøter har blitt gjort om til båtplass. Stress ble gjort om til moro og 2 utenlandsturer, som jeg skulle ha vært p,å måtte kanselleres på grunn av mangel på tid.

 

Totalt sett et solid overskudd i båtprosjektet, enten det nå er "politisk korrekt" eller ikke.

 

Da er man sikkert det man kan kalle for en "båtnisse" men det er da sånn sett ganske all right å være det.



×
×
  • Create New...