Jump to content

Usikker på båt type. Det er volvo penta motor å gir men kan noen se hvilken modell?

Noobie

Recommended Posts

min første tanke , en tidlig forløper til Marex Duckie eller Skager 660, som deretter hadde havnet i en kreativ hjemmebyggers vold :giggle:

Tenkte også litt på Viksund 660.. 

Relatert bilde

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Korsfjord skrev 56 minutter siden:

Ser ut som en Sunny 600, med en hjemmemekket hardtopp.

:thumbsup:  visste jeg hadde sett denne før men kom ikke på hva den het.  

Bilderesultat for inter 600 sunny

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Gearet er solid og holdbart om det er vedlikeholdt. Dette er neppe det. Det sitter 2 sinkstaver, oppe og nede på saltvanns kjølekretsen. Det hender disse knekker og stopper for sirkulasjonen opp til turbo/eksosbendet. Du bør i allefall sjekke om kretsen opp dit er tett. Saltsprengen du ser tyter ut forteller at det er motstand der. Ellers bra gear, bruker samme olje som motoren. Sitter på ganske mange 80-talls VP-motorer.

Mest sannsynlig begynner anodene å bli dårlige,  og det hvite på gearet ditt er Sink salt (Sink hydroxid).

Anodene i giret bør byttes hvert år. Og som det nevnes over så kan biter av anoden falle av og blokkere kjølekretsen.

Jeg hadde samme gir tidligere, annenhvert år så sirkulerte jeg eddik 35% en times tid, det gjorde susen. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...