Worry II Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 (redigert) Ser ut som et MS3B, for meg. (gearet) Motor MD21B Redigert 3.Juni.2019 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Enig i det, det er nok MS3B. Ble levert med utveksling 1,91 : 1 og 2.,91: 1 på MD21B Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Det er kanskje selve båten trådstarter luret på, kanskje ? Der kommer jeg til kort, Mikk og Mekk AS Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 16 minutes ago, Worry II said: Det er kanskje selve båten trådstarter luret på, kanskje ? Der kommer jeg til kort, Mikk og Mekk AS Hehe, kanskje det ja....der melder jeg pass Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 min første tanke , en tidlig forløper til Marex Duckie eller Skager 660, som deretter hadde havnet i en kreativ hjemmebyggers vold Tenkte også litt på Viksund 660.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Worry II Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Vi burde ta den snekka der, Ivar ! Den er jo så kjent.. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Ser ut som en Sunny 600, med en hjemmemekket hardtopp. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Ser ennå mer ut som den trenger å komme på land. Får vel ikke propell til å gå med så mye groe hehe Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Worry II Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Er også saltspreng på saltvannskretsen på gearet, så her må det en skikkelig rens og test til før avgang.. Neppe god nok kjøling på denne. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 (redigert) Korsfjord skrev 56 minutter siden: Ser ut som en Sunny 600, med en hjemmemekket hardtopp. visste jeg hadde sett denne før men kom ikke på hva den het. Redigert 3.Juni.2019 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Worry II Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Ja, men den het noe annet før Inter tok den over ? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Worry II skrev 1 time siden: Ja, men den het noe annet før Inter tok den over ? Jo, da het den Sunny?Tror den het noe annet før det igjen. Diana? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 ^stemmer det iflg det jeg finner på google Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Noobie Svart 3.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Tusen takk for alle svar, da er litt klokere på hvilken båt stell jeg skal kjøpe :) Er der noen som er kjent med dette giret? Er det noen kjente feil/svakheter med dette giret? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Gearet er solid og holdbart om det er vedlikeholdt. Dette er neppe det. Det sitter 2 sinkstaver, oppe og nede på saltvanns kjølekretsen. Det hender disse knekker og stopper for sirkulasjonen opp til turbo/eksosbendet. Du bør i allefall sjekke om kretsen opp dit er tett. Saltsprengen du ser tyter ut forteller at det er motstand der. Ellers bra gear, bruker samme olje som motoren. Sitter på ganske mange 80-talls VP-motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Noobie Svart 3.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Må ha den på land å rengjøre endel samt ny bunnsmøring, så da skal jeg sjekke sinkstavene. Takker for raskt svar! Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 4.Juni.2019 Del på Facebook Svart 4.Juni.2019 Mest sannsynlig begynner anodene å bli dårlige, og det hvite på gearet ditt er Sink salt (Sink hydroxid). Anodene i giret bør byttes hvert år. Og som det nevnes over så kan biter av anoden falle av og blokkere kjølekretsen. Jeg hadde samme gir tidligere, annenhvert år så sirkulerte jeg eddik 35% en times tid, det gjorde susen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.