Engers Startet 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2019 Jeg har bestilt meg ny kalesje til min Bavaria 33 sport 2008. Når jeg da skal bytte den lurer jeg på om det er noe spesielt jeg må gjøre med de aluminiumslistene som sitter i targabøylen. Det er jo en liten del med glidelås av kalesjen som skal festes i underkant av denne aluminiumslista. Må jo da skru ut alle skruene og få denne på innsiden, og så montere aluminiumslista igjen. Men er det noe tetningsmasse el.l. som jeg da skal bruke ved denne lista ? Spør også fordi jeg nå i år har sett at det lekker litt inn der på den gamle kalesjen. Så da er det om å gjøre å få dette riktig når jeg monterer ny kalesje. Har noen av dere montert kalesje på Bavaria Sport, og kan fortelle meg litt om dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Den delen du snakker om er skøvet inn i alu lista. Du skal ikke skru av noe. Aluminiumslista er en hul profillist som er skrudd på hver side. Du skyver den inn i gjennom lista. Starter innenifra nede på ene siden og drar den igjennom og over til andre siden. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Engers skrev for 11 timer siden: Spør også fordi jeg nå i år har sett at det lekker litt inn der på den gamle kalesjen Har 35Sport og sett det lekker inn noen dråper ved fremre alulist. Har en teori om at jeg må ta av lista og legge på ny silikon bak lista før jeg skrur den på igjen. Tror det lekker gjennom der nemlig. Kanskje slik hos deg også? Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Gjorde samme jobben på vår Marex tidligere i våres. Den gamle delen kunne jeg dra forsiktig uta va sporet. Den var vanskelig å skyve sideveis etter noen år, men gikk fint å bare dra den ut. Så renset jeg profilen og smurte med siliconspray og skjøv den nye inn fra siden. Viktig å være to over targabøylen siden det blir litt motstand når den er så lang. Holdt på nesten 3 timer alene, men fikk ikke til de siste 50 cm. Men da kona kom gikk det greit, så fire hender er lurt. Lykke til. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Engers Svart 4.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Takk for svar. Var ikke klar over at den delen er skøvet inn i aluprofilen, men det høres absolutt fornuftig ut. Men siden jeg har lekkasje, må jeg vel gjøre et eller annet.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.