Jump to content

Hvordan bytte kalesje på Bavaria 33 sport

Engers

Recommended Posts

Jeg har bestilt meg ny kalesje til min Bavaria 33 sport 2008. Når jeg da skal bytte den lurer jeg på om det er noe spesielt jeg må gjøre med de aluminiumslistene som sitter i targabøylen.

Det er jo en liten del med glidelås av kalesjen som skal festes i underkant av denne aluminiumslista.

Må jo da skru ut alle skruene og få denne på innsiden, og så montere aluminiumslista igjen.

Men er det noe tetningsmasse el.l. som jeg da skal bruke ved denne lista ?

Spør også fordi jeg nå i år har sett at det lekker litt inn der på den gamle kalesjen. Så da er det om å gjøre å få dette riktig når jeg monterer ny kalesje.

Har noen av dere montert kalesje på Bavaria Sport, og kan fortelle meg litt om dette ?

Engers skrev for 11 timer siden:

Spør også fordi jeg nå i år har sett at det lekker litt inn der på den gamle kalesjen

Har 35Sport og sett det lekker inn noen dråper ved fremre alulist. Har en teori om at jeg må ta av lista og legge på ny silikon bak lista før jeg skrur den på igjen. Tror det lekker gjennom der nemlig. Kanskje slik hos deg også?

Gjorde samme jobben på vår Marex tidligere i våres. Den gamle delen kunne jeg dra forsiktig uta va sporet. Den var vanskelig å skyve sideveis etter noen år, men gikk fint å bare dra den ut.

Så renset jeg profilen og smurte med siliconspray og skjøv den nye inn fra siden. Viktig å være to over targabøylen siden det blir litt motstand når den er så lang. Holdt på nesten 3 timer alene, men fikk ikke til de siste 50 cm. Men da kona kom gikk det greit, så fire hender er lurt.

Lykke til.

Hilsen

Lurvetass

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...