Jump to content

Edit History

Morten_L

Morten_L

Komodo skrev 11 minutter siden:

Høres fornuftig ut. Når du monterte ringene, kjente du at de gikk ledig i sporet da? Rensket du sporene i stemplene for evt. grader og koks? Og så er det vel opp og ned på disse ringene også?

Et annet forslag er feilmonterte ventiltetninger.

Det er nye stempler med ferdigmonterte stemplefjærer. Har bare vridd dem så åpningene er fordelt. Alt satt inn med monteringsolje og gikk lett da jeg satte dem inn.

Kan jo selvsagt være feilmontert ventiltetning, men de er montert etter anvisning fra leverandøren (annerledes enn de gamle, er en gummihette i tillegg til O-ring)

Her er bilde av tetning på innsugsventilene, eksos har ikke O-ringene. 

405536372_2019-03-0113_57_13.jpg.9e3b7bf157846a265049070d0ee04707.jpg

Dette er fra manualen:

436220467_2019-02-2612_50_18.jpg.5f91a3aa9cdddba45fa19681d3c25d8c.jpg

Jeg spurte derfor leverandøren hvordan jeg skulle montere "deflector" (aner ikke norsk ord for det) og fikk til svar at de skal på først, så O-ring og kun O-ring på innsugsventilene, deflector på alle

Morten_L

Morten_L

Komodo skrev 1 minutt siden:

Høres fornuftig ut. Når du monterte ringene, kjente du at de gikk ledig i sporet da? Rensket du sporene i stemplene for evt. grader og koks? Og så er det vel opp og ned på disse ringene også?

Et annet forslag er feilmonterte ventiltetninger.

Det er nye stempler med ferdigmonterte stemplefjærer. Har bare vridd dem så åpningene er fordelt. Alt satt inn med monteringsolje og gikk lett da jeg satte dem inn.

Kan jo selvsagt være feilmontert ventiltetning, men de er montert etter anvisning fra leverandøren (annerledes enn de gamle, er en gummihette i tillegg til O-ring)

Tror jeg har bildet av det om det er trolig årsak kan jeg grave frem dem og dobbeltsjekke.

• Create New...