Jump to content

Edit History

ivar

ivar

da er nok propellen din i overkant stor , selv med tom båt.  Ned 1" og gjerne 2" (da går gjerne diameter opp samtidig) burde gi mer trøkk når du skal "over kneika"

 

Ser helt klart ulempen med å bore i hull i plasten under vann.    Beste hadde nok vært å fått sveist på klosser i samme materia, slik at du kunne skrudd i disse.   

 

Andre løsninger, som ble drøftet i annen tråd om tungtplanende båt: 

- "transom wedges" , kiler som endrer motorens monteringsvinkel slik at du kan trimme mer inn

- "doel fin" plate som monteres på kavitasjonsplata, vil også gi mer effekt av powertrimmen 

 

edit : så ikke Komodo sitt innlegg da jeg skrev mitt , men ser vi er inne på det samme :) 

ivar

ivar

da er nok propellen din i overkant stor , selv med tom båt.  Ned 1" og gjerne 2" (da går gjerne diameter opp samtidig) burde gi mer trøkk når du skal "over kneika"

 

Ser helt klart ulempen med å bore i hull i plasten under vann.    Beste hadde nok vært å fått sveist på klosser i samme materia, slik at du kunne skrudd i disse.   

 

Andre løsninger, som ble drøftet i annen tråd om tungtplanende båt: 

- "transom wedges" , kiler som endrer motorens monteringsvinkel slik at du kan trimme mer inn

- "doel fin" plate som monteres på kavitasjonsplata, vil også gi mer effekt av powertrimmen 

ivar

ivar

da er nok propellen din i overkant stor , selv med tom båt.  Ned 1" og gjerne 2" (da går gjerne diameter opp samtidig) burde gi mer trøkk når du skal "over kneika"

 

Ser helt klart ulempen med å bore i hull i plasten under vann.    Beste hadde nok vært å fått sveist på klosser i samme materia, slik at du kunne skrudd i disse.   

 

Andre løsninger, som ble drøftet i annen tråd om tungtplanende båt: 

- "transom wedges" , kiler som endrer motorens monteringsvinkel slik at du kan trimme mer inn

- "doel fin" plate som monteres på kavitasjonsplata, vil også gi mer effekt av powertrimmen 



×
×
  • Create New...