Tjond Startet 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2019 Har kommet over en motor som jeg ønsker å kjøpe en VP TAMD31A. Den er gått ca 1800 timer totalt. Det er skiftet, dynamo, exoskrøk impeller, olje filter, luftfilter, intercooler / varmeveksler er rengjort. Motor starter lett og er komplett "med kabelstokk og instrumenter. Noen innspill på hva en slik kan koste og andre ting jeg bør være oppmerksom på utover nevnte punkter? Skal ha et VP 290 drev. Hele pakken skal sitte på en Huwa26. Hvordan utveksling bør en ha og hva med Duo/Singel propell? mh Trond⚓ nb:bilder er ilustrasjonsbilder Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
bellen Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Mitt første inntrykk er at det er alt for liten motor og jeg tror du vil slite med å få båten i plan. Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 3.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Ok Bellen... Vet at det satt en AD31A-P på 150HK og da dro den greit opp i 22-23 knop med marsj på 16-17 knop med et hyggelig forbruk... Så du mener 20 HK vil bli såpass merkbart....? Hva mener andre og hva er en akseptabel pris på en AD31A-P på 150HK?? Vansklig å få tak i førøvrig og kanskje uffselig pris å kjøpe??? Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Bårdp Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Marsjfart på 16-17kn på en planende båt kan vel ikke være optimalt. Da er jo båten ikke kommet i skikkelig plan og jeg kan ikke se for meg at du får et hyggelig forbruk i den farten. Ville nokk set meg om etter en motor på opp mot 200 HK til den båten. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Tjond skrev for 3 timer siden: Ok Bellen... Vet at det satt en AD31A-P på 150HK og da dro den greit opp i 22-23 knop med marsj på 16-17 knop med et hyggelig forbruk... Så du mener 20 HK vil bli såpass merkbart....? Hva mener andre og hva er en akseptabel pris på en AD31A-P på 150HK?? Vansklig å få tak i førøvrig og kanskje uffselig pris å kjøpe??? Var vel AD31P-A. 31A-P har jeg nu aldrig hørt om. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 20 hk vil være ekstremt merkbart. 150 hk vil også være i grenseland, og med 130 hk så tipper jeg at du ikke vil klare mer enn 15-16 knop på maks. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.