Edh1 Startet 3.Juni.2019 Del på Facebook Startet 3.Juni.2019 Ønsker kartplotter på flybridge. Har ikke tilkobling der oppe, kun 12v uttak. Finnes det rimelig kartplotter med innebygd antenne som jeg kan stikke i 12 volten? Eller er det bedre løsninger der ute? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 (redigert) Hva er rimelig ? Uansett så får du Garmin EcoMap pluss 62 for underkant av 5000 tusen noe som jeg syntes er rimelig for en 6" kartplotter. Den har innebygd GPS antenne og du kan sette på en plugg slik at den passer inn i 12v uttaket på terrassen. Hva er haken? jo du må kjøpe deg ett kart i tillegg som setter deg tilbake i fra 1500 kr og oppover. Man får jo også 4" kartplottere billigere men hei...man sitter ikke på takterassen å glaner på en micro skjerm for å spare ett par høvdinger men gjør man det så heter produktet Garmin EcoMap pluss 42. Faktisk er dette produktet bedre enn det høres ut da skjermen er høy/lang så man får med seg hva som skjer foran båten i god tid men man mister mye side informasjon som kan/må kompenseres ved å zoome ut og inn. Redigert 3.Juni.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Ipad i vanntett boks med navionics app. Funker kanonbra Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 (redigert) Bitteliten skrev 21 minutter siden: Ipad i vanntett boks med navionics app. Funker kanonbra Min erfaring er at Ipad fungerer særdeles dårlig i direkte sollys som man må ta høyde for kan skje på sommeren spesielt oppe på flybridge. Dog så har jeg bare erfaring med Ipad 2 men den er ikke god da jeg heller ikke fant holder som satt fast i en liten DC. Det var bare ett under at ikke hele dritten skvatt ut av båten når sugekoppen slapp ruta. Redigert 3.Juni.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Er knapt mulig å finne en kartplotter uten innebygd GPS antenne i dag. Simrad GO7 XSR får du for 6500 kr inkludert kartbrikke (C-map). Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 3.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 Takker for tips! Jeg sjekker priser?? Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 3.Juni.2019 Del på Facebook Svart 3.Juni.2019 (redigert) Ikke noe problem med innebygget GPS , og Garmin (som jeg har mest kjennskap til) har mange modeller. Om du ikke absolutt må ha årets modell , så har modellene de 10 siste åra omtrent samme praktiske nytteverdi og funksjoner. Tipset mitt er å skaffe en 720S til 2-3 båtlapper brukt. Eller bare "vanlig" 720/700 _uten_ mulighet for svinger og "fiskeradar" . Supre plottere med gode referanser og flott ytelse. Redigert 3.Juni.2019 av krabbelars (see edit history) Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
TB22 Svart 4.Juni.2019 Del på Facebook Svart 4.Juni.2019 Usikker på om det er aktuelt. Men Simrad GO9 og sikkert andre, har trådløs skjermdeling. Kan ikke bruke et nettbrett på flyen og styre alt derfra? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.