Jump to content

Styring som sitter fast Baystar hc4670

Rastapurre

Recommended Posts

Hei.

Styringen på båten sitter dønn fast. Den hydrauliske sylinderen er en Baystar HC4670-3 som sitter på en Yamaha 9,9 hk. Ved demontering nå ble jeg litt usikker å lurer på om jeg er på villspor.. Dra jeg ut feil sylinder nå? Er det denne som holder motorfestet og motoren sammen? Det er også gjenger inn i selve hydraulikkenheten( usikker på hva det egentlig heter). Er det den jeg skal skru av i steden for det jeg er i ferd med å demontere?

Råd og tips mottaes gjerne!

598B9371-B316-4BAF-A851-8166F7B93ECB.jpeg

74041CA7-D00F-4B49-8BC9-50E01E5A7670.jpeg

DC3E3F7B-7285-421D-8AB9-09AB4404D8D5.jpeg

23D8115F-E1DE-4E20-8110-470D48D8F7E9.jpeg

Du har en litt tricky situasjon her. For å fjerne sylinder fra tiltrøret, så må faktisk hele sylinderen dreies rundt, (dårlig løsning fra Baystar...) ergo må du fjerne slangene, og deretter fylle på ny olje og lufte hele systemet. Men siden tiltrøret allerede er halvveis ute, så har du en mulighet til. Sett en skiftnøkkel på sylinder, og en på mutteren like ved. Skru så mutteren inn på røret helt til gjengene slutter, bruk så litt mer makt for å se om tiltrøret begynner å gjenge seg ut fra sylinder. Du kan også hjelpe til med en rørtang.  Hvis tilrøret løsner fra sylinder, må du også dreie rattet litt mot styrbord etterhvert som sylinderen beveger seg ut. Ta en titt her for å se hvordan det henger i sammen: http://www.seastarsolutions.com/wp-content/uploads/2011/03/BayStar-Outboard-Side-Slashwell-Mount-Rev.D-343322D.pdf

Delen som mest sannsynlig sitter fast hos deg, kalles for "extension" og er skjøtet i sammen med sylinderstanga med en liten splint. For å komme til splinten, må extension stanga slåes videre inn i tiltrøret. Godt med rustløser vil være en fordel her.

Redigert av PolarLi (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...