Torsen67 Startet 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2019 Har tittet på en båt med denne motoren i dag. Eier aner ikke om den har dette. Motor hadde heller ikke sjøvannsfilter på inntaket til kjølevannet. Krise? Spyttet rikelig med vann fra eksosen. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Mener at det ikke er anoder på 4jh serien. At det ikke er sjøvannsfilter er ikke krise, men stor fordel å sette på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 4.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Da blir sjøvannsfilter ettermontert! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Krise er det neppe. Min båt fra 1978 har aldri hatt sjøvannsfilter, og jeg har I alle fall ikke hatt kjøleproblemer de 12 årene jeg har hatt den. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Jeg har aldri i de 32 årene jeg har hatt min Yanmar 4JHE hatt noen problemer uten sjøvannsfilter. Men jeg driver ikke og kjører inn på grunna med gjørme og dritt og lort. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Er jo ikke allverden til jobb å sette på et sjøvannsfilter da....og heller ikke jeg kjører båten opp i gjørma men det er utrolig hvor mye skjellrester det er som legger seg i filterkoppen i løpet av en sesong. Dette er jo noe som impellern må slite med uten montert filter...men gamle motorer som Lars har knasker vel i seg det meste regner jeg med.?? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Og med kvalitetsimpeller går det bra, jeg er vel på min 4. impeller nå siden båten var ny. Og de jeg har skiftet har vært uten skader, bare skiftet for sikkerhets skyld, spesifisert til å skiftes hver 600 timer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Dette har mye med båttype, en deplasementbåt med sjøvannsinntak stående en halvmeter under overflaten under drift er mye mindre utsatt enn hel/halvplanere som løfter seg utav vannet og suger sjøvann fra overflaten under drift. + det hjelper med den reneste flaks og ikke minst hvilket farvann man trafikkerer. Ett sjøvannsfilter er uansett en klok investering. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 For all del, jeg er ikke imot sjøvannsfilter (selv om enkelte har problemer med lokket på billigfiltre), jeg har bare egentlig aldri kommet meg til å montere noe slikt selv. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 4.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2019 Men et såkalt kvalitetsfilter er jo ikke noe man monterer årlig... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.