Jump to content

Yanmar 4jh-dte vs 4jh-dtbe. Samme motor?

Torsen67

Recommended Posts

Du finner komplett manual for hele 4JH-xxxxx serien, 4JH(B)E   4JH-T(B)E    4JH-HT(B)E    4JH-DT(B)E  i den fullstendige manualen jeg har skannet   her.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Torsen67 skrev 47 minutter siden:

Flott! Hvorfor står B i parantes?

Så langt jeg kan se ved å kikke litt i manualen, er det samme motoren som den uten denne bokstaven "B", bortsett for at denne har en annen gearboks (Angle Drive Marine Gear KM4A) enn (Marine Gear KBW 20 og 21) uten denne bokstaven.

angle_drive_gear.gif.c21c69c58405320972956e3ecc50f4f3.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Sverrejo skrev 37 minutter siden:

Var en liten spasertur på brygga i Son og så båten din ligge og kose seg på vannet der. Fin båt

Ja visst er det en fin båt, hun ligger nok der og vannsmekter og venter på å bli brukt. I år er det dessverre kun blitt to turer pga. sykdom.

Lars H. skrev 10 minutter siden:

Så langt jeg kan se ved å kikke litt i manualen, er det samme motoren som den uten denne bokstaven "B", bortsett for at denne har en annen gearboks (Angle Drive Marine Gear KM4A) enn (Marine Gear KBW 20 og 21) uten denne bokstaven.

angle_drive_gear.gif.c21c69c58405320972956e3ecc50f4f3.gif

Supert Lars!

Høres og ser logisk ut. Denne girboksen har propell som går mot venstre ser jeg. Skulle ikke båten da dra seg mot styrbord når man bakker? Selger hevder den drar seg mot babord:-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...