Jump to content

Mariner 2002, 60hk 2-takt, gir skifter motsatt etter montering av undervannshuset

Moloss

Recommended Posts

Hei, nå klør vi oss skikkelig i huet her! Jeg har nettopp byttet impeller, og skal ha alt sammen igjen for å få båten på vannet. Motoren er en Mariner 2002, 60hk, tre sylindret 2-takter. Problemet er at når alt endelig var satt sammen igjen, etter myyye lirking og luring, så viser det seg at revers er blitt til fremover og, fremover til revers, altså propellen går motsatt av det den skal gjøre. Vi skjønner at problemet ligger i giret, men hva f....gjør vi feil? Vi vridde på akslingen slik at vi fant nøytral, og satte kontrolleren i nøytral, men dette viste seg å være helt bort i natta feil. Hva i huleste gjør vi nå? Jeg er lite båtmotorkyndig, men min venn som hjelper meg har skrudd nye motor og skjønner seg på det meste, men dette var like gresk for han som for meg??

Ja, problemet ligger der, den går riktig nok bare rundt og rundt, ikke opp og ned som det er på en del påhengere. Men jeg tror vi har funnet ut av det, vi har rett og slett vridd oss litt bort, så alt må vris tilbake til skrætsj og begynne på nytt. Det er så små marginer, at det er altfor lett å vri for langt, da kan alt bli helt bakvendt, slik vi har fått det til? 

Takk for respons. 

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...