Crokk Startet 5.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2019 Vet noen... Lang eller kort stamme ? Jeg hadde tenkt å ro den til land hvis motor stopper, hvor langt fra tofta skal gaffelen monteres, jeg er 188 cm ? Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Mål lengden fra toppen der motoren skal sitte til nederst på skrog, er dette under 43cm skal du ha kort stamme. Sitér dette innlegget Link to post
Crokk Svart 6.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Min er 44 cm. Men jeg hadde tenkt en så liten motor (10 hk) at båten ikke planer...har det noe å si...vil ikke akterspeilet da ligge så dypt at motor ikke kaviterer ? Slik at jeg likevel kan bruke kort ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2019 måler du ned langs akterspeilet, eller loddrett ned ? akterspeilet er gjerne litt skråstilt , slik at det blir noen cm mer om du måler der Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Crokk Svart 11.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 Jeg monterte en langstammet Tohatsu 8 hk totakter nå er toppen på antikavitasjonsplaten ca 9 cm under nederste punkt på akterspeilet...akterspeilet er ca 44 cm høyt loddrett fra akterspeilets nederste kant til akterspeilets høyeste kant midt på...er dette ok ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 hadde det vært en planende båt så hadde vært noe annet, men i ditt tilfelle så ser jeg ingen problemer med det Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Crokk Svart 11.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 Flott...det var godt å høre...jeg trodde jeg hadde dummet meg skikkelig ut....dette er jo liten motor til såpass båt å være ...kanskje 8,5 x 7,5 propell fungerer bedre enn originalen ? Men ingen planing med den motoren, men det er heller ikke meningen, ….meningen er rolig snekkefart på en 5 km lang innsjø med noen bekvemmeligheter som f eks kalesjer mot et par regnskurer... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.