Jump to content

Agder 840 plassering av giver til ekkolodd

Guest Sverrejo

Recommended Posts

Har en 98 modell 840, på min er ekkoloddgiveren monter rett i forkant av motor, litt til den ene siden. Festet den med en god klump med Tec7

Kanskje ikke optimalt, men fungerer ned til ca 100m, blir det dypere så mister den kontakt med bunnen.

Har også en gjennomgående giver som ikke lengre er i bruk, den er montert på babord side bak, helt ut i skutesida under trinnet en trør på når en skal inn i båten. (Mellom vanntank og skuteside) Kunne sikkert plassert den der også, men er litt mer kronglete å komme til bak vanntanken.

Vil tro at du kan få problemer dersom du monterer den for langt fram, spesielt når du kjører raskt. På min så ser jeg at toalettet suger mengder med luft når vi har litt fart på båten.Vil tro at det også vil påvirke ekkoloddet dersom det blir for mange luftbobler i vannet på utsiden. Gjennomføringen til toalettet er i skapet som er foreslått over.

Guest Sverrejo

Takk for innspill. For meg er det viktigst å få så korrekt dybde som mulig i forbindelse med ankring og ved lav fart i trange ukjente farvann. Med 170 HK er det, etter min vurdering, mer kraft og fart, enn tilrådelig. Har kun hatt litt under 3000 omdreininger og da viste gps 20 knop. Går mest i området 8-12, så da er vel plasseringen på toalettet ok?  Mulig jeg tar utvendig giver når jeg setter opp til høsten. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...