Guest Sverrejo Startet 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2019 Er det noen som har en Agder 840 med kartplotter/ekkolodd hvor giver er plassert innvendig i båten? Hvor er giver plassert? Har Garmin 922, men får ikke signaler fra giver. Hiver jeg den over rekka, så funker den !!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Hej Det får inte finnas någon luft mellan givaren och vattnet. Har du haft en plastpåse med vatten mot skrovet som du tryckt givaren mot när du testat? Känner inte båten, kan den ha dubbelskrov isåfall fungerar inte metoden? Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sverrejo Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Jeg fant et sted framfor batterikassen og testet giver med en pose vann. Den virket. Limer fast "huset" testet med å fylle vann,olivenolje,frostveske. Ingen ting funker. Tar giver i plastpose med vann utenfor rekka,der funker den? Skummelt det hele !!!! Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Hej Är du helt säker på att du har tillräckligt med vätska i "huset" Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sverrejo Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Ja. Fyller det så langt opp at det er fult. Setter i giver og da renner det over. Agdern har ikke slette sider i bunnen,mulig at giver står over en slik "utbygging" som skal gjøre båten bedre i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
GMM Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 I vår Agder840 87-modell, har jeg plassert giver til ekkoloddet i skap under vasken på toalettet. Der er det ikke dobbelt bunn, så har satt ekkoloddet foran skroggjennomføringene. Pass på å vri giveren til riktig posisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sverrejo Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Takk, skal sjekke forholdene der. Tenkte meg at det var noe dobbeltbunn på Agder. Kjøpte den for en måned siden, 170 hk Yanmar, kjempefornøyd med båten. Lite info på web om byggemetode og annet. Sitér dette innlegget Link to post
to-vid Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Har en 98 modell 840, på min er ekkoloddgiveren monter rett i forkant av motor, litt til den ene siden. Festet den med en god klump med Tec7 Kanskje ikke optimalt, men fungerer ned til ca 100m, blir det dypere så mister den kontakt med bunnen. Har også en gjennomgående giver som ikke lengre er i bruk, den er montert på babord side bak, helt ut i skutesida under trinnet en trør på når en skal inn i båten. (Mellom vanntank og skuteside) Kunne sikkert plassert den der også, men er litt mer kronglete å komme til bak vanntanken. Vil tro at du kan få problemer dersom du monterer den for langt fram, spesielt når du kjører raskt. På min så ser jeg at toalettet suger mengder med luft når vi har litt fart på båten.Vil tro at det også vil påvirke ekkoloddet dersom det blir for mange luftbobler i vannet på utsiden. Gjennomføringen til toalettet er i skapet som er foreslått over. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sverrejo Svart 7.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2019 Takk for innspill. For meg er det viktigst å få så korrekt dybde som mulig i forbindelse med ankring og ved lav fart i trange ukjente farvann. Med 170 HK er det, etter min vurdering, mer kraft og fart, enn tilrådelig. Har kun hatt litt under 3000 omdreininger og da viste gps 20 knop. Går mest i området 8-12, så da er vel plasseringen på toalettet ok? Mulig jeg tar utvendig giver når jeg setter opp til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sverrejo Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 DA har jeg sjekket nye plasseringer av giver. Inne i toalettrommet, som foreslått tidligere, var det stedet som trolig er best egnet. Ingen forstyrrelser på signal. Limte huset til giveren med tec7. Håpløst å fø løst. Får anskaffe nytt hus til giver. Takk for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.