Olaskjær Startet 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2019 Jeg har en 2005 modell 225 HK utenbords som jeg ønsker motordata fra. Når jeg kjøpte båten med denne motoren på, så estimerte selger at den var gått ca 580 timer. Kjøpte derfor SUZUKI MARINE Professional Outboard diagnose sett, for å sjekke timeantall på motoren. Den var gått 593 timer , så det var helt innafor. Når jeg har tilkoblet dette settet så kan jeg lese ut masse motordata, Alt jeg trenger og mere til, men det er på en bærbar PC. Ønsker nå å få en del av disse motordataene inn på plotter som har NMEA2000, og har derfor gått til innkjøp av følgende deler: SMIS GAUGE ENGINE INTERFACE CABLE 990C0-88149-350 SUZUKI SMIS GAUGE REVERSE K8 ADAPTER 990C0-88141 (Dette for å passe connector på motor. Stor rund.) Garmin NMEA2000 starter kit Kobler dette til, og starter kartplotter, og finner engine interface i oppsettet. Så langt ser alt veldig bra ut. Kartplotteren er en Garmin GPS MAP4008. Starter motor, og henter opp motorinstrumenter på kartplotteren. Det som vises fra motor er turteller og spenning på motor. Jeg hadde håpet på litt mer, slik som drivstofforbruk osv. Er det noen på forumet som har erfaring med dette, og som er villig til å hjelpe ? Sitér dette innlegget Link to post
Olaskjær Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 Kanskje det er engine interfacet som har en for ny versjon ? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.