Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Hei og velkommen til Forumet :thumbsup:

Kan ikke hjelpe deg med målene nå men har et par innspill...

Vil mene at å lage disse dørene ikke har høy vanlighetsgrad. Har kjøpt plater både på Ikea og Biltema. Hengsler og låsebolter kan festes med gjennomgående skruer eller poppes. Platene er enkle å sage, jeg teiper begge sider og bruker fintannet sag for å få pene kutt. Endene filer jeg pene med en flatfil før jeg flammesletter overflaten.

Hengsler og annet tilbehør ville jeg valgt i A4 (AISI 316) kvalitet.

Ville for egen del brukt PC (Polycarbonat) til denne jobben og ikke Plexiglass/ Perspex (som er handelsnavn for PMMA) fordi det er mer ripebestandig og seigere.

Båtindustrien på det blide sørlandet har mange produsenter som lager sånt. Enhver glassmester vil også sikkert kunne hjelpe deg.

Selv har jeg brukt et firma i Songe som er proffe med slike materialer og som har vært meget hjelpsomme de gangene jeg har spurt. De holdt til mellom Risør og Tvedestrand sist jeg var i kontakt med dem.

Er det slik at du nå er langt unna båten din så er det sikkert noen her inne som stikker innom båten din og tar de nødvendige mål av din båt om du spør...  det er over 75600 medlemmer nå så det er ikke mange båthavner som ikke er representert....

Og hjelpsomheten er etter min mening enestående :thumbsup:  

dieselfan

dieselfan

Hei og velkommen til Forumet :thumbsup:

Kan ikke hjelpe deg med målene nå men har et par innspill...

Vil mene at å lage disse dørene ikke har høy vanlighetsgrad. Har kjøpt plater både på Ikea og Biltema. Hengsler og låsebolter kan festes med gjennomgående skruer eller poppes. Platene er enkle å sage, jeg teiper begge sider og bruker fintannet sag for å få pene kutt. Endene filer jeg pene før jeg flammesletter overflaten.

Hengsler og annet tilbehør ville jeg valgt i A4 (AISI 316).

Ville for egen del brukt PC (Polycarbonat) til denne jobben og ikke Plexiglass/ Perspex (som er handelsnavn for PMMA) fordi det er mer ripebestandig og seigere.

Båtindustrien på det blide sørlandet har mange produsenter som lager sånt. Enhver glassmester vil også sikkert kunne hjelpe deg.

Selv har jeg brukt et firma i Songe som er proffe med slike materialer og som har hvert meget hjelpsomme de gangene jeg har spurt. De holdt til mellom Risør og Tvedestrand sist jeg var i kontakt med dem.

Er det slik at du nå er langt unna båten din så er det sikkert noen her inne som stikker innom båten din og tar de nødvendige mål av din båt om du spør...  det er over 75600 medlemmer nå så det er ikke mange båthavner som ikke er representert....

Og hjelpsomheten er etter min mening enestående :thumbsup:  

• Create New...