Gammern Startet 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2019 Noen som har synspunkter på dette ? Evt. hvordan isolere bendet fra støpejernet ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Hvorfor skal du isolere? Bruk en bra eksospakning (Biltema ikke bra) og skru sammen. Biltema alu.pasta på gjengene ok. Sitér dette innlegget Link to post
Gammern Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 Leste på en nettside en gang, husker ikke hvilken, om hvor viktig det var å isolere pga potensialforskjell støpejern/rustfritt. Der var det også bilder av montasjen med ikkemetallisk pakning, plastrør på pinneskruene og plastskiver foran mutterne. Må bytte eksosbend på Volvo P. D2 - 55 etter utrolige 15 år. Et nytt originalbend fra Volvo koster 5800,- Fant dette på nettet til 1600,- og vil derfor forsøke med dette. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 ...det vil kun være den tiden du vil ha en katalytt tilstede som du vil kunne ha en utfordring... det vil trolig være kun når motoren går... om dette er seilbåt så vrir du vel om nøkkelen så sjeldent som mulig og det blir få timer for motor Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 Hvis det er vann der oppe, så er det vel en feil. Altså ingen elektrolytt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.