ch765 Startet 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2019 (redigert) Jeg skiftet knutebelg her om dagen, men når jeg så på konstruksjonen, så skjønner jeg ikke helt hvordan det blir tett i knutebelgen, altså hvordan den ikke blir full av vann.. På den delen man stikker inn i pivot house, altså den runde formen/tuten som går inn i selve belgen, er det jo fire spor på hvert hjørne som jeg antar slipper inn vann i belgen. Mener altså ikke selve knuten eller splinen, men det rundt knuten. Sporet jeg snakker om er i øvre høyre del av dette bildet: Vil ikke dette slippe inn vann i knutebelgen? Det er jo ingen pakninger eller forseglinger utenfor denne, bare metall mot metall.. Redigert 6.Juni.2019 av ch765 La inn bilde (see edit history) Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post
Ronnyed Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Link funker ikke? Byttet belg på mitt SX drev i fjor. Meget enkelt, og ble potte tett. Sitér dette innlegget Link to post
ch765 Svart 6.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Ronnyed skrev 2 minutter siden: Link funker ikke? Byttet belg på mitt SX drev i fjor. Meget enkelt, og ble potte tett. La inn bilde istedet for link. Tviler ikke på det ble tett..men skjønner ikke helt hvorfor.. Er det enden av denne ringen som støter mot en del av belgen? Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post
Ronnyed Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Ja. Jeg mener det. Husker ikke helt. Står godt beskrevet i manualen. Mener enden av "røret" presser mot flensen på belgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.