Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Mutteren (eller om det er et bolthode?) har vel bare spor etter en slipeturbin ?

Når turboens eksosturbinhjul avbalanseres er det vanlig å trimme materiale fra toppflata på mutteren.

Eksospasta eller ikke - jeg kan ikke dokumentere noe Yanmar 4 LHA eksosbend erfaring men under slike driftsforhold som det skal brukes så er det vel det ganske kjente driftsforhold ?

- spalte med håndpusset plate på begge sider, vil flatene da være helt plane ? Nei :lipseal:

- tidvis steam ? JA :wink:

- varmt sjøvann tilstede ? JA  :yesnod:

- kan noe av dette trenge inn i spalten ? JA :yesnod:

- ville det vært bedre om det ikke kom inn i spalten? JA :yesnod:

- vil en pakningsmasse/eksospasta kunne hindre inntrengning ? JA  :yesnod:

- er det betydelige ulemper med å bruke en lite korrosiv pasta på støpestål/adusergods ? Neppe....  :saint:

Om du er enig i betraktningene over så tror jeg det er like før du går bort i avdelingen for tuber :giggle:   

(I formildende retning bemerkes at dragonen hadde det artig mens dragonen skrev innlegget...  :lol:)

dieselfan

dieselfan

Mutteren (eller om det er et bolthode?) har vel bare spor etter en slipeturbin ?

Når turboens eksosturbinhjul avbalanseres er det vanlig å trimme materiale fra toppflata på mutteren.

Eksospasta eller ikke - jeg kan ikke dokumentere noe Yanmar 4 LHA eksosbend erfaring men under slike driftsforhold som det skal brukes så er det vel det ganske kjente driftsforhold ?

- spalte med håndpusset plate på begge sider, vil flatene da være helt plane ? Nei :lipseal:

- tidvis steam ? JA :wink:

- varmt sjøvann tilstede ? JA  :yesnod:

- kan noe av dette trenge inn i spalten ? JA :yesnod:

- ville det vært bedre om det ikke kom inn i spalten? JA :yesnod:

- vil en pakningsmasse/eksospasta kunne hindre inntrengning ? JA  :yesnod:

- er det betydelige ulemper med å bruke en lite korrosiv pasta på støpestål/adusergods ? Neppe....  :saint:

Om du er enig i betraktningene over så tror jeg det er like før du går bort i avdelingen for tuber :giggle:   

(I formildende retning bemerkes at dragonen hadde det artig mens dragonen skrev innlegget...)

• Create New...