Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Komodo...at både du og meg har hatt sjøsprut dråper helt inn til turboen regner jeg som mer sannsynlig enn usannsynlig... men det var ikke min mening å si at den spalten står bortimot under vann.. mer som når det legger seg en dråpe på den spalten så trenger den inn... og da er griseriet igang.  

Holder på å bygge nytt og bedre eksossystem til en av mine dieselmotorer. Vet du hva laveste godkjente Yanmar installasjonshøyde over vannspeil er for din motor ?

Har gjort noen enkle forsøk  med 76mm rør med 3x bend på toppen og 150mm frihøyde som min motor skal ha er skremmende lite når simulerer at jeg bakker i 2 knop....

Komodo eksosbend mod.jpg

dieselfan

dieselfan

Komodo...at både du og meg har hatt sjøsprut dråper helt inn til turboen regner jeg som mer sannsynlig enn usannsynlig... men det var ikke min mening å si at den spalten står bortimot under vann.. mer som når det legger seg en dråpe på den spalten så trenger den inn... og da er griseriet igang.  

Holder på å bygge ny og bedre eksossystem til en av mine dieselmotorer. Vet du hva laveste godkjente Yanmar installasjonshøyde over vannspeil er for din motor ?

Har gjort noen enkle forsøk  med 76mm rør med 3x bend på toppen og 150mm frihøyde som min motor skal ha er skremmende lite når simulerer at jeg bakker i 2 knop....

Komodo eksosbend mod.jpg

• Create New...