Fredbjor Startet 8.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2019 Jeg har en bavaria sport 34 2011, hvor 12v kontakten i på instrumentpanelet ikke lenger gir strøm. Det er også koblet mottaker til fjernkontroll for ankervinsj på samme kurs, denne er også nå død. Kabel til kontakt Dette er min første sesong med båten, så har ikke så god kjennskap til el systemet ombord. Jeg regner med at det er en sikring som har gått et sted, men usikker på hvor denne er lokalisert. Jeg har lagt ved noen bilder av panelet ombord. Jeg er usikker på om denne kun holder sikringer til "bavaria kontroll panelet" eller om sikringen for kontakten også finnes her? En antakelse jeg har er at monteringen av kontakten ikke er en del av original koblingen ombord og at det er benyttet en ledig kurs ved instrument panelet . Hvordan ser man at evnt sikringerer på panelet er "slått ut" ? må man da evnt måle hver sikring med et multimeter? Hjelp til lokalisering av sikringen settes veldig pris på :) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 8.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 Det eneste du kan gjøre er å følge ledningen og se hvor den havner. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 8.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 Etter som du mener 12V- kontakten er ettermontert, og trolig koblet opp mot en av de andre sikringene, er det eneste du kan gjøre å ta ut en og en sikring og sjekke om den er røket. Du ser det lett på disse flatsikringene. Det enkleste hadde imidlertid vært om du hadde klart å følge +ledningen fra 12V uttaket og se hvor den ender. Sitér dette innlegget Link to post
Fredbjor Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 Ja, det ser ut som den er koblet innpå en ubrukt kobling bak instrument panelet, denne ser ut til å være original. Jeg klarer ikke følge ledningen da den sammenfaller med en stor felles kabelbunt og forsvinner ut av synet mot koblingpanelet under dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.