Johnikk Startet 8.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2019 Hei, jeg er ny på forumet her. Jeg hjelper en venn som er skadet med å klargjøre båten hans for sjøsetting. På min vei gjennom klargjøringa oppdaget jeg at det går to ledninger inn i senter av reimskiva til impelleren (glemte å ta bilde). Hva er disse til? Det kjentes ut til at godset innen for skiva ble varmt når tenninga sto på. Motoren er en Caterpillar. uten at det nødvendigvis har noen betydning? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Det er ledninger til innslag/magnetclutch på det som mest sannsynlig er en lensepumpe. Altså en reimdrevet lensepumpe som kan slås av og på med en bryter. Sitér dette innlegget Link to post
Johnikk Svart 9.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Takk for svar. Oi... det var det jeg tenkte og fryktet. Den pumpa / impelleren er ikke koblet opp som lensepumpe men den går fra sjøvannsinntak og rett inn på varmeveksleren.... I mitt hode virker dette som en tvilsom løsning. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Ja, det er nok ei litt tvilsom løsning med muligheter for feilkilde. Burde ikke være noen grunn til å ha clutch på kjølevannspumpen. Jeg ville ha bygd den om til direktedrift om det er mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Ingen god løsning nei, skjønner ikke hvorfor det er valgt å gjøre det slik. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.